هواشناسی استان سمنان نسبت به وزش باد و بارش باران هشدار زرد اعلام کرد

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اعلام هشدار زرد، گفت: رشد ابر و در برخی نقاط بارش باران، رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ،گاهی باد شدید و گرد و خاک و کاهش نسبی دما در پایان این هفته و اوایل هفته آینده پیش‌بینی می‌شود.

ایرج مصطفوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، از پنجشنبه تا دوشنبه هفته آینده کاهش نسبی دما بین چهار تا ۶ درجه برای استان سمنان پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود که اختلال در تردد در محورهای استان سمنان به دلیل بارش باران، باد شدید،رگبار، رعد و برق، کاهش دید به دلیل وزش باد، احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال ناشی از خسارت باد، مهمترین مخاطرات آخر هفته و اوایل هفته آینده از سوی هواشناسی استان سمنان اعلام می شود.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان زمان پایان اثرات این سامانه ناپایدار جوی را اواخر وقت روز دوشنبه دهم مرداد عنوان و تاکید کرد: احتیاط در تردد در محورهای مواصلاتی استان، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، پرهیز از چرای دام در ارتفاعات، خودداری از تردد و توقف در زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت و استحکام سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها به دلیل باد شدید و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارت باد، بارش باران و تگرگ، مهمترین توصیه ها در این مدت است.
وی ادامه داد: امروز و فردا برای شهرستان سمنان هوای ابری و نیمه ابری در بعضی ساعت همراه با وزش باد شدید و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت آینده خنک‌ترین منطقه استان سمنان رضوان در شهرستان میامی با دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد و شهمیرزاد با دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: امروز کمینه دمای هوای شهر سمنان ۲۹ و بیشینه ۴۰ درجه سانتی‌گراد پیش بینی می شود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha