۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۲۸
کد خبرنگار: 896
کد خبر: 84834951
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سوگواره بصیرت عاشورایی در ۵۰۰ بقعه امامزاده مازندران اجرا می شود

ساری - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت : محرم امسال سوگواره بصیرت عاشورایی در ۵۰۰ بقعه امامزادگان استان اجرا می شود .

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران ، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی افزود: در این طرح برنامه های عزاداری به همراه اطعم دهی به عزاداران از محل موقوفات و کمک خیران در اماکن مذهبی استان انجام می شود .

سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف آگاه‌سازی مردم و جلوگیری از ورود و ترویج بدعت‌ها به عزاداری‌ها و مجالس عزاداری امام حسین‌(ع)، ترویج فرهنگ و انتقال پیام عاشورا در جوار بقاع متبرکه، امامزادگان، حسینیه‌ها و تکایا انجام می شود .

وی ادامه داد: برنامه‌های لبیک یا حسین(ع)، احلی من العسل ویژه دانش‌آموزان، شیرخوارگان حسینی، رهروان زینبی ویژه بانوان، نماز ظهر عاشورا در قالب طرح سوگواره بصیرت عاشورایی تدوین شده است.

به گفته مدیرکل اوقاف مازندران در راستای اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی از روز گذشته غبارروبی و سیاه پوش کردن بقاع امامزادگان و اماکن مذهبی انجام شده است .

مدیرکل اوقاف مازندران با اشاره به اینکه ماه محرم امسال با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود ، گفت : با توجه به شیوع مجدد کرونا به هیأت امنای آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه ابلاغ شد تا در شهرهای قرمز مراسمات مذهبی در فضای باز و اطعام دهی به صورت بسته‌بندی باشد.
وی با اشاره به اینکه درب هیچ مکان مذهبی در ایام محرم بسته نیست و عزاداری‌ها با حضور عاشقان حضرت اباعبدالله(ع) برگزار می‌شود، گفت : نمازهای یومیه در ماه محرم در بقاع متبرکه شاخص استان و مساجد بین راهی اقامه می شود.
حیدری با اشاره به اینکه نیت حدود ۷۰ درصد موقوفات مازندران برای عزاداری و اطعام‌دهی در ایام محرم است، افزود: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی از محل درآمد موقوفات منطبق و در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک‌اندیش اجرا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha