رشادت مرزبانان برای جلوگیری از قاچاق رکن مهم تحقق شعار امسال است

ارومیه - ایرنا - فرمانده هنگ مرزی ارومیه با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال «تولید - اشتغال کارآفرین» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: مرزبانان برای تحقق این شعار، جلوگیری از قاچاق را به صورت جدی در دستور کار خود دارند و از هرگونه ورود و خروج اقلام و ارز قاچاق جلوگیری می‌کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی مرزبانی، سرهنگ یوسف خسروی در حاشیه بازدید خبرنگاران از نوار مرزی منطقه مارمیشو ارومیه افزود: امسال از ورود و خروج اقلام مختلف از جمله بیش از ۱.۲ تُن چای، افزون بر یک تُن روغن، ۱۵ هزار لیتر سوخت، ۱۸۵ هزار نخ سیگار، ۳۸۳ ثوب لباس، ۵۲۱ مورد اقلام بهداشتی و ۱۶۴ قوطی شیرخشک از مرزهای ارومیه جلوگیری شده است.

وی اضافه کرد: همچنین مقابله با قاچاق ارز از بخش های مهم فعالیت مرزبانان به شمار می رود و امسال از خروج ۶هزار و ۱۰۰ دلار قاچاق از مرزهای این شهرستان جلوگیری کرده‌ایم.

وی درباره موارد امنیتی در مرزهای ارومیه نیز گفت: از هرگونه تحرکات گروهک‌های تروریستی در منطقه جلوگیری شده و اجازه نداده‌ایم در حوزه استحفاظی این شهرستان کوچکترین‌تحرکی داشته باشند.

فرمانده هنگ مرزی ارومیه ادامه داد: در صورتی که تروریست ها بخواهند در این منطقه اقدامی انجام دهند با پاسخ دندان شکن و سخت مرزبانان روبرو خواهند شد.

سرهنگ خسروی اظهار کرد: شرایط خاص جغرافیایی و جوی بسیار سخت به ویژه در فصل سرما و زمستان، وجود ارتفاعات صعب‌العبور و دره‌های عمیق، شرایط را برای ما در منطقه مرزی ارومیه سخت کرده ولی مرزبانان با فداکاری، برای حفاظت از امنیت ایران اسلامی تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی در مرز برای مرزنشینان یادآور شد: برگزاری این جشنواره ها با استقبال بسیار خوب مرزنشینان مواجه می‌شود و همین روند را به ویژه درفصل گرم سال ادامه می‌دهیم.

ارومیه، یکی از ۹ شهرستان مرزی آذربایجان غربی است که حدود ۱۵۰ کیلومتر با ترکیه مرز دارد که بیش از یک چهارم کل مرز ایران با ترکیه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha