۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۴۶
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84835120
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

تمام چاههای کشاورزی غرب خراسان رضوی به شمارشگر هوشمند مجهز شد

سبزوار- ایرنا- مدیر امور آب ناحیه سبزوار گفت: تقریبا تمامی چاه‌های دارای پروانه کشاورزی این منطقه با هدف مدیریت بهتر منابع آب و جلوگیری از برداشت بی رویه آبهای زیرزمینی و طرح تعادل‌بخشی مجهز به شمارشگر(کنتور) هوشمند شده است.

محمد ثابتی مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از هزار و ۷۵۰ شمارشگر هوشمند در چاه‌های کشاورزی منطقه سبزوار نصب شده و تنها محدوده چاه‌های نیمه عمیق دیزلی که امکان نصب شمارشگر هوشمند در آنها وجود ندارد باقی مانده است.

وی ادامه داد: نصب شمارشگرهای هوشمند رغبت به کشاورزی را بیشتر کرده و کشاورزان با پی بردن به کاهش منابع آب، مصرف آب کشاورزی را مدیریت می کنند.

مدیر امور آب ناحیه سبزوار گفت: حدود ۱۵۰ حلقه چاه فاقد مجوز در این منطقه شناسایی شده که اقدامات قانونی برای انسداد آنها در دستور کار قرار دارد و از ابتدای سال تاکنون ۶۴ مورد چاههای آب غیر مجاز در شهرستان‌های سبزوار، داورزن، جوین، جغتای، خوشاب و ششتمد واقع در غرب خراسان رضوی مسدود شده است.

۶ شهرستان سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در حوزه عملکرد امور آب ناحیه سبزوار قرار دارند که ۱۸ درصد کل منابع آبی خراسان رضوی را در خود جای داده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha