۱۳۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب ارومیه در حال بهره برداری است

ارومیه - ایرنا - معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر ارومیه در حال بهره برداری بوده و فاضلاب مشترکان را جمع آوری می‌کند.

به گزارش ایرنا، بهزاد علیزاده روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از خط اصلی کمکی فاضلاب در کمربندی خاتم الانبیا (ص) ارومیه افزود: همچنین حدود ۳۰۰ کیلومتر شبکه در این شهر در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: برای شهر ارومیه یک‌هزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه و خطوط اصلی فاضلاب پیش بینی شده که بیش از ۸۰ درصد آن در مدار بهره برداری قرار دارد.

علیزاده ادامه داد: با توجه به افزایش روزافزون جمعیت و متعاقب آن توسعه و روند رو به رشد ساخت و ساز در سطح شهر، خط اصلی موجود جوابگوی نیازهای اهالی شهر نبوده و در نتیجه با ظرفیت حداکثری در حال بهره برداری است.

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: اجرای پروژه های عمرانی مختلف در سطح شهر در سالیان اخیر از جمله احداث روگذرها در مسیرهای خطوط اصلی و شبکه‌های جمع آوری فاضلاب، باعث پوشانده شدن و متعاقبا پنهان شدن منهول‌های دسترسی شبکه اصلی مذکور گردیده است و در نتیجه آن، نشست‌های غیرمترقبه در شبکه اصلی فاضلاب اتفاق افتاده است.

علیزاده، پل تقاطع کمربندی خاتم الانبیا (ص) با خیابان ابوذر در ابتدای جاده شهید کلانتری را یکی از این مناطق اعلام کرد و یادآور شد: این منطقه محل عبور خط اصلی سایز ۱۲۰۰ میلیمتر بوده و باعث بروز مشکلات بهره برداری خصوصا در فصول بارندگی می‌شود.

وی افزود: این مشکلات باعث شده تا امکان توسعه و احداث شبکه فاضلاب و متعاقب آن ارائه خدمات فاضلاب در بخش وسیعی از معابر منتهی به بلوار استاد شهریار شامل مناطق کوهنورد، پرنیان، گل سرخ، زمین‌های کارگران و اندیشه، شهرک شاهد، فرعی‌های خیان حکیم نظامی و پوررشید و همچنین احداث شبکه فاضلاب برای منطقه لاله و سالار و دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه فراهم نشود.

وی اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در راستای اهداف خود که رفع مشکلات تمامی شهروندان است، اقدام به انعقاد قرارداد با پیمانکار در کمربندی خاتم الانبیا (ص) حد فاصل تقاطع علامه مجلسی تا زیرگذر خیابان ابوذر، به منظور احداث شبکه اصلی کمکی فاضلاب با لوله پلی اتیلنی با سایز ۱۲۰۰ میلیمتر، با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال کرده است.

به گفته وی، عملیات اجرایی توسط پیمانکار با سرعت و جدیت کامل آغاز شده و امید می‌رود طی سه ماه آینده اتمام و با بهره برداری از آن، عمده مشکلات بخش فاضلاب در این منطقه مرتفع شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha