تیر پارک و میدان جدید میوه و تره بار در میاندوآب احداث می‌شود

مهاباد - ایرنا - فرماندار ویژه میاندوآب گفت: براساس تفاهم‌نامه ای با همکاری سه اداره در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار تیر پارک و میدان جدید میوه و تره بار در جاده میاندوآب - سرچم احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی پیام روز چهارشنبه در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری بین اداره‌های راهداری و حمل و نقل جاده ای، شهرداری و راه و شهرسازی میاندوآب برای آغاز احداث این طرح‌ها، اظهار کرد: همچنین میدان میوه و تره بار شهرداری به پایانه مسافربری تبدیل می شود.

وی ادامه داد: شهر میاندوآب در مسیر کریدور ارتباطی غرب کشور قرار گرفته است و آمار بالای تردد ماشین آلات سنگین و نبود پارکینگ مناسب علاوه بر ایجاد نارضایتی مردم، ترافیک سنگین و تخریب آسفالت معابر را نیز به همراه دارد.

تیر پارک و میدان جدید میوه و تره بار در میاندوآب احداث می‌شود

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به مناسب نبودن میدان میوه و تره بار و ترمینال مسافربری در جهت رفاه حال شهروندان تفاهم نامه ای برای احداث میدان میوه و تره بار جدید منعقد شد که اثرات مثبت و موثری در توسعه شهرستان خواهد داشت.

فرماندار ویژه میاندوآب افزود: در این تفاهم نامه راه شهرسازی موظف شد تا در عرض ۲ ماه نسبت به تامین پنج هکتار زمین برای احداث تیر پارک و ۲۵ هکتار نیز برای احداث میدان میوه و تره بار در مسیر جاده میاندوآب- سرچم در اختیار شهرداری قرار دهد.

پیام با اشاره به اینکه میاندوآب قطب تولید محصولات کشاورزی در منطقه است اظهار کرد: برای رفع مشکلات کشاورزان در زمان برداشت و فروش محصول احداث میدان جدید میوه و تره بار در دستور کار قرار گرفت و میدان پیش‌بینی شده دارای مجتمع خدماتی با امکانات رفاهی برای استراحت رانندگان، رستوران و واحدهای سردخانه، سورتینگ و بسته بندی میوه و باسکول خواهد بود که عملیات احداث فاز اول در سال ۱۴۰۱ آغاز و تا پایان سال ۱۴۰۲ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب ترمینال مسافربری نیز گفت: در نظر داریم با تجهیز و مناسب سازی میدان میوه و تره بار فعلی و تبدیل آن به پایانه مسافربری ضمن ساماندهی ناوگان حمل و نقل مسافر دسترسی شهروندان به پایانه نیز تسهیل شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه مبالغ هنگفتی برای اصلاح آسفالت معابر و مشکلاتی که تردد کامیون ها و دیگر ماشین آلات سنگین به معابر شهری وارد می کنند هزینه می شود، گفت: طبق این تفاهم نامه، احداث تیر پارک برای جلوگیری از تردد و توقف خودروهای سنگین در مسیر جاده سرچم آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، واقع شدن پایانه مسافربری میاندوآب در محلی نامناسب و دور از جاده اصلی، واقع شدن میدان میوه و تره بار شهرداری در حاشیه محور میاندوآب- تبریز و همچنین نبود پارکینگ مناسب برای خودروهای سنگین موجب نارضایتی شهروندان شده است که اجرای این طرح‌ها براساس کار کارشناسی می‌تواند تا حدودی این مشکل ها را برطرف کند.

میاندوآب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و با به توجه به موقعیت جغرافیایی در شاهراه ارتباطی سه استان قرار دارد که وجود مکان‌های عمومی یاد شده از نیازهای اولیه در این شهرستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha