فرمانده سپاه بیت‌المقدس: دشمن به دنبال جلوگیری از تشکیل خانواده است

سنندج- ایرنا- فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: دشمن به دنبال از هم پاشیدگی خانواده‌ها و جلوگیری از تشکیل آن است و در این راستا یک فرهنگ منحط را ترویج می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار سیدصادق حسینی روز چهارشنبه در مراسم عقد و ازدواج ۵۰ زوج جوان سنندجی اظهار داشت: زندگی با سگ به جای فرزندآوری و ازدواج‌های سفید و بی‌توجهی به نهاد خانواده از جمله نمادهای فرهنگی است که دشمن ترویج می‌کند.

وی با بیان اینکه آنها از افزایش جمعیت در ایران هراس دارند افزود: خانواده‌های آنها دارای چند فرزند است و این نشان می‌دهد به دنبال از بین بردن نهاد خانواده در ایران هستند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان ادامه داد: هر اندازه مراسمات عقد و ازدواج سنگین‌تر و پرهزینه‌تر برگزار شود، به زوج‌ها و خانواده‌ها فشار بیشتری وارد می‌شود و در نهایت تشکیل خانواده سخت‌تر خواهد شد.

وی اضافه کرد: در برخی خواستگاری‌ها کوهی از خواسته‌ها و موانع سر راه جوانان قرار می‌گیرد و همین موجب سرخوردگی و عدم تمایل آنان به ازدواج می‌شود.

سردار حسینی اضافه کرد: باید تلاش کرد با کمترین هزینه زمینه ازدواج جوانان فراهم شود چرا که با این کار زمینه یک زندگی ساده بانشاط، شاداب و خوشبخت فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: در یک زندگی ساده، زوجین تلاش می‌کنند همدیگر را خوشبخت کنند لذا از ایجاد فضای چشم و همچشمی دور می‌شوند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان ادامه داد: ترویج ازدواج آسان در فضای معنویت و سالم‌سازی جامعه اثرگذار است و به یک فضای نشاط ‌آور و ترویج اخلاق اسلامی کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: طلاق و جدایی زوجین ناشی از تشکیل یک خانواده بدون در نظر گرفتن اعتقادات و آموزه‌های دینی و اسلامی است.

سردار حسینی همچنین از حضرت خدیجه(س) و فاطمه زهرا (س) به عنوان الگوهایی یاد کرد که در زندگی ساده‌زیست و کم‌توقع بوده‌اند و تمام داشته‌های خود را هم در راه معنویت و اسلام صرف کرده‌اند.

در این آیین ۵۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان اهدا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha