۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۱۷
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 84835421
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نهضت آموزش سواد رسانه‌ای در خراسان جنوبی آغاز شد

بیرجند- ایرنا- مسئول سازمان فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی گفت: نهضت سواد رسانه‌ای در قالب هزار پایگاه مقاومت بسیج در سطح استان به طور میانگین ۸۵ تا ۹۰ نفر را  زیر پوشش آموزش سواد رسانه‌ای قرار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سجاد رضایی روز چهارشنبه در مراسم آغاز نهضت آموزش ۸۵ هزار نفری سواد رسانه‌ای در خراسان جنوبی اظهار داشت: امیدواریم تا پایان سال به هدف آموزش ۸۵ هزار نفر از مردم خراسان جنوبی در حوزه فضای مجازی برسیم.

وی ادامه داد: آمریکا از سیاست‌های جنگ هیبریدی در مقابل نظام جمهوری اسلامی استفاده می‌کند که نقطه ثقل آن حوزه رسانه است.

وی گفت: بخش اعظم رسانه در فضای مجازی مسجل شده و ابزارهای متنوعی هم دارد لذا دشمن از این حربه برای صف‌آرایی مقابل نظام جمهوری اسلامی استفاده می‌کند.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی افزود: فعالان فضای مجازی با رصد شبکه‌های ضد انقلاب گواهی می‌دهند که بی بی سی انگلیسی فارسی و سایر رسانه‌های بیگانه در یک سال گذشته کاملا رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته‌اند و از کوچکترین کلیپ‌ها در اقصی نقاط کشور نمی‌گذرد و خوراک فکری برای مردم تهیه می‌کنند.

رضایی گفت: در حوزه جنگ و تجاوز رسانه‌ای، مهمترین بخش این است که در میدان کارزار مقابله کنیم لذا به تولید محتوا و پیشگیری باید توجه ویژه داشت.

وی با تاکید بر اینکه باید مردم نسبت به این فضای مسموم آگاه شوند اظهار داشت: در مقابل جنگ رسانه‌ای نیاز به عملیات فراگیر و واکسیناسیون عمومی داریم و مردم باید سواد رسانه‌ای خود را افزایش دهند.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی عنوان کرد: باید مردم نسبت به راهبردهای رسانه‌های خارجی آشنایی پیدا کنند تا در فضای مجازی اگر محتوا یا مطلبی را مشاهده کردند بدانند چه برخورد و برداشتی باید داشته باشند.

وی افزود: اگر آحاد مردم و خانواده‌ها نسبت به مردم، رسانه و فضای مجازی و چگونگی برخورد آشنا باشد دچار تلاطم های روانی نخواهیم شد.

رضایی یادآور شد: نیازمند نهضت همگانی در حوزه سواد رسانه‌ای هستیم که باید شکل بگیرد.

وی عنوان کرد: همانطور که فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی در ابتدای انقلاب صادر شد امروز نیز باید به فکر سواد رسانه‌ای مردم باشیم.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی گفت: آموزش اولیه سواد رسانه‌ای در جای جای نقاط کشور باید به مردم ارایه شود تا بتوانیم پاسخگوی عملیات روانی دشمنان در فضای مجازی باشیم.

وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی فراگیر اظهار داشت: سازمان فضای مجازی بسیج و بسیج مستضعفان آموزش سواد رسانه‌ای را شروع کرده  است.

رضایی عنوان کرد: آموزش و پرورش از مخاطبان جدی سواد رسانه‌ای هستند اما همه ارگان‌ها و نهادها باید در این مسیر همراهی و همکاری کنند.

وی گفت: رسانه‌ای که در گذشته دشمن از آن تعبیر می‌کرد، رسانه تولید خبر بود اما بعدا تبدیل به رسانه تغییرساز شد و اکنون به رسانه فرهنگ‌ساز تبدیل شده و در لایه‌های فرهنگی و عقیدتی کار می‌کند اما هدف نهایی آنها رسانه انسان‌ساز است لذا باید رسانه‌ دست‌ساز بشر را کنترل کنیم.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی با بیان اینکه باید مراقب فرزندان خود در مقابل آسیب‌های فضای مجازی باشیم اظهار داشت: موضوع مدیریتی فضای رسانه‌ای اهمیت زیادی دارد که باید با حساسیت بیشتر به آن پرداخت.

وی یادآور شد: برنامه داریم آموزش ۸۵ هزار نفر در حوزه سواد رسانه‌ای را با سرفصل‌های مشخص دنبال کنیم تا آگاه سازی عمومی در بین مردم شکل پیدا کند.

رضایی بیان کرد: آگاه‌سازی مردم در حوزه سواد رسانه از مصادیق جهاد تبیین بوده و طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید به آن به طور ویژه پرداخت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha