وزیر جهاد کشاورزی نماینده ویژه دولت در شهرستان ملایر است

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: همزمان با سی‌امین سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان همدان، دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور به این شهرستان سفر می‌کند.

"سلمان اسماعیلی" روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور نماینده ویژه دولت به این شهرستان همچون بازدید و ملاقات مردمی اندیشیده شده است.

وی تاکید کرد: در این سفر تلاش می‌کنیم یک اطلس جامع از این شهرستان را به سمع و نظر وزیر جهادکشاورزی و نماینده ویژه دولت برسانیم تا گزارش کاملی از وضعیت ملایر تهیه و تقدیم رییس جمهور کنند.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: در این سفر سهم خوبی به شهرستان ملایر که بخشی به صورت اعتبارات و بخشی تسهیلات است، اختصاص خواهد یافت و امیدواریم با جهش این پروژه‌ها، رضایت‌مندی خوبی رقم بخورد.

اسماعیلی بیان کرد: در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان همدان، بیش از ۱۰ برابر بودجه سنواتی به این شهرستان بودجه و اعتبار تعلق خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه باید بهترین بهره‌برداری را از سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان همدان داشته باشیم، یادآور شد: تمرکز دولت در این سفر بر تکمیل پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد است.

نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی؛ اولویت سفر هیات دولت

معاون استاندار همدان با اشاره به آمادگی صددرصدی این شهرستان برای سفر نماینده ویژه دولت، به برخی پروژه‌های مهم در این سفر اشاره کرد و افزود: نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ملایر که از نظر تامین برق یک نیاز ضروری است، به عنوان یکی از اولویت‌ها مطرح شده که امیدواریم یکی از مصوبات این سفر اخذ ماده ۲۳ برای نیروگاه باشد.

اسماعیلی گفت: با توجه به رشد و توسعه صنعت فروسیلیس در این شهرستان و تبدیل شدن ملایر به قطب فروسیلیس کشور، تامین برق نیاز اساسی این صنعت است که با احداث نیروگاه این نیازمندی مرتفع خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی نماینده ویژه دولت در شهرستان ملایر است

وی اجرایی شدن گاوداری ۶ هزار راسی شرکت شستا را نیز از دیگر پروژه‌های مهم این سفر برشمرد و ادامه داد: یکی از اقداماتی که نیاز است از مصوبات سفر باشد، تعیین تکلیف این پروژه است.

فرماندار ویژه ملایر صنعت انگور و کشمش را نیز یک ظرفیت ویژه و این شهرستان را یک قطب مهم تولید این محصول عنوان کرد و گفت: هنوز این شهرستان از صنایع تبدیلی انگور بهره نبرده و به طور مستمر با سرمایه‌گذاران و شرکت‌های دانش‌بنیان در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم صنایع تبدیلی انگور و کشمش را در ملایر پایه‌ریزی کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه تاکید ما بر ایجاد صنایع تبدیلی انگور و دیگر محصولات باغی همچون آلبالو است، اضافه کرد: پس از سفر رئیس جمهور و هیات دولت، خبرهای خوبی در راه است که بدون شک می‌تواند تحول عظیمی در این شهرستان ایجاد کند.

به گفته وی شهرک‌های گلخانه‌های بزرگی در این شهرستان در دست اجرا است که ارزآوری و اشتغال بسیار خوبی را به دنبال دارد.

فرماندار ویژه ملایر اظهار داشت: ظرفیت‌ها، نیازها و درخواست‌ها در حوزه‌های مختلف همچون کشاورزی، صنعتی و گردشگری احصا و مطرح و پیرو تصمیماتی که اتخاذ و پروژه‌هایی که تایید شده، پیش‌بینی می‌شود حجم بزرگی از حمایت‌ها، پشتیبانی‌ها، اعتبارات و تسهیلات در این سفر به استان همدان و این شهرستان اختصاص خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، آیت الله رییسی رییس جمهور در سی امین سفر استانی دولت روز پنج شنبه(فردا) ۶ مردادماه جاری به دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان سفر می کند.

دیدار عمومی با مردم شهرستان های کبودرآهنگ و همدان، بازدید از برخی طرح ها و پروژه ها، دیدار با نخبگان، شورای اداری استان، بازدید سرزده و در نهایت نشست خبری از جمله برنامه های رییس جمهور در سفر به استان همدان است.

همچنین بر اساس برنامه ریزی ها، وزیر کشور در شهر همدان، وزیر جهاد کشاورزی در ملایر، وزیر آموزش و پرورش در نهاوند، وزیر علوم در اسدآباد، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در تویسرکان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کبودرآهنگ، رییس سازمان محیط زیست در شهرستان بهار، وزیر ورزش و جوانان در فامنین و وزیر بهداشت نیز در شهرستان های رزن و درگزین حضور یافته و علاوه بر دیدار مستقیم با مردم و بازدید از طرح ها و بررسی مشکلات و مسایل، نتیجه کار را برای جمع بندی و تصمیم گیری در جلسه شورای اداری استان همدان با حضور رییس جمهور، بیان می کنند.

خبرها و گزارش های بیشتر از سفر استانی رییس جمهور به این استان را در پرونده خبری «دیار هگمتانه میزبان سی‌امین سفر استانی رییس جمهور» دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha