استاندار خراسان رضوی :روحیه جهادی شرط دغدغه مندی برای مردم است 

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و گروه های جهادی اگر  باورمند و دغدغه مند نظام ، انقلاب و مردم هستند باید در مرحله نخست روحیه جهادی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یعقوبعلی نظری روز چهارشنبه در جمع گروه های جهادی خراسان رضوی افزود: نتبجه حرکت جهادی باید خودسازی و دیگر سازی به صورت همزمان باشد ، البته این تحول باتوجه به ظرفیت های مختلف در عرصه های فرهنگی ، عمرانی و اجتماعی باید روی دهد.

وی گفت: شما فعالان جهادی باید مخاطب خود در نقاط محروم را به صورت خودجوش و مردمی پیدا کنید.

استاندار خراسان رضوی به تفکیک گروه های جهادی به معین و مقیم اشاره کرد و گفت: بیشتر شما گروه های جهادی حاضر در جلسه ، گروه های معین هستید که باید به صورت موقت و پیشتاز به منطقه محروم بروید و هسته جهادی بومی و گروه های جهادی مقیم را شکل دهید.
نظری افزود: گروه های جهادی مقیم با همت شما باید برای رفع مشکلات مناطق بومی بسیج شوند و پای کار خودشان بیایند.
استاندار خراسان رضوی گفت: با مشارکت فعالان جهادی، فعالیت‌های خدماتی نهادهای خدمت رسان مانند جهاد سازندگی با هزینه کمتر و مشارکت بیشتر مردم  انجام خواهد شد.
نظری در خصوص رسیدگی به مسائل گروه های جهادی گفت: برای نماینده منتخب شما حکم مشاور استاندار در امور جهادی صادر می شود  و همکاری با گروه های جهادی استان از طریق این مشاور پیگیری می شود.

در این نشست نمایندگان ۳۰ گروه جهادی فعال در مشهد و شهرستان‌ها و مناطق محروم خراسان رضوی به طرح مشکلات خود از جمله ثبت حقوقی گروه های جهادی به عنوان سازمان مردم نهاد، عدم همکاری و نحوه تعامل نامناسب برخی دستگاه های اجرایی، تداخل فعالیتها با سایر نهادهای خدماتی و جهادگر، مداخله مدیران دانشگاه ها در حوزه فعالیت گروه های جهادی دانشجویی، فقدان مشارکت مردم بومی در کنار خدمات جهادی و درخواست برای ارایه برخی حمایتها و خدمات از سوی استانداری پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha