۵ مرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۰۲
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84835726
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدرس علوم سیاسی: ایران اسلامی پیشران نظم نوین جهانی است

بیرجند - ایرنا - استاد علوم سیاسی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: در تحقق نظم نوین جهانی، ایران اسلامی پیشران است و موقعیت ژئوپولتیکی آن را نیز داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی رنجبر روز چهارشنبه در همایش "نظم نوین جهانی و جایگاه ایران" با محوریت جنگ هیبریدی و جهاد تبیین با اشاره به جایگاه ایران در ایجاد تمدن اسلامی یا نظم جهانی اظهار داشت: اگر نظم می‌خواهد ایجاد شود نیازمند نظام و ناظم است، کشوی می‌تواند نظم را به وجود آورد که فاتح میدان جنگ باشد.

وی افزود: در تحقق نظم نوین جهانی، ایران اسلامی با توجه به داشتن شرایط مختلف پیشران است و موقعیت ژئوپولتیکی آن را نیز داریم.

دبیر موسسه مطالعات راهبردی رسالت عنوان کرد: در عرصه تقابل ۲ تمدن موجود «تمدن غرب و کفر» و «تمدن نوین اسلامی» متاسفانه در خصوص پیشرفت‌های بی‌شمار تمدن نوین اسلامی در زمینه‌های علم و عمل، روایت فتحی صورت نگرفته است اما تمدن غرب با دست خالی و عملیات روانی صحنه میدان را در تسلط خویش قرار داده است.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر در ادامه بر اهمیت خطبه حضرت زینب در کوفه و خطبه حضرت امام سجاد (ع) در شام اشاره کرد و گفت: خطبه حضرت زینب و خطبه حضرت امام سجاد(ع) در مجلس دشمن بعد از شهادت امام حسین (ع) اگر از اهمیت بالاتری نسبت به نبرد میدانی این امام همام در ظهر روز عاشورا در کربلا برخوردار نباشد، کمتر نیست.

وی اظهار داشت: اگر در میدان نبرد با دشمن، پیروز شویم اما توانایی روایت‌گری در ابعاد مختلف آن نبرد را نداشته باشیم، قطعا آن پیروزی به شکست منجر خواهد شد؛ در حوادث بعد از واقعه کربلا اگر روایت گری‌های به موقع حضرت امام سجاد و زینب سلام الله علیهما نمی‌بود، قیام سیدالشهدا بی‌نتیجه باقی می‌ماند.

استاد علوم سیاسی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه همه تلاش دشمن و غرب این است که ایران اسلامی و به صورت عمومی‌تر کشورهای اسلامی در حاشیه بماند و در متن تحولات نباشند، اضافه کرد: اگر قرار است که تحول ساز باشیم و در حاشیه نمانیم و تمدن اسلامی را رقم بزنیم باید شما به عنوان نخبگان مختلف جامعه پیش‌رو و هدایت کننده باشند.

وی عنوان کرد: برای رسیدن به تمدن اسلامی و یا نظام‌ نوین جهانی سطح ملی، منطقه‌ای، جهانی و سطح استراتژیک همان دستورات قرآن را برای رسیدن به اهداف داریم.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر گفت: اگر قرار است نظم نوین جهانی را به عنوان ابر پروژه الهی در برابر آمریکا به عنوان کلان پروژه کفر رقم بزنیم پس در این زمینه رسالت همه ما سنگین است.

وی با اشاره به اینکه در ایجاد تمدن اسلامی قرار است که جامعه توحیدی و عدالت محور بر دنیا حاکم شود، اضافه کرد: دستور صریح قرآن است که با کفر و طاغوت باید مبارزه کنیم.

دبیر موسسه مطالعات راهبردی رسالت بیان کرد: ما باید بر دنیا حاکم شویم و کلان پروژه الهی را اجرایی کنیم که البته نه برای خودمان بلکه برای رضایت خداوند و در راستای اجرای عدالت در سطح جهان باید تمدن اسلامی اجرایی شود.

او گفت: اگر می‌خواهیم جهادگر و کنشگر فعال در زمینه جهاد تبیین باشیم باید به تبیین بیانات و منظومه فکری مقام معظم رهبری بپردازیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha