۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱:۰۴
کد خبر: 84835911
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

موافقت آلمان با فروش توپ هویتزر به اوکراین

۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱:۰۴
کد خبر: 84835911
موافقت آلمان با فروش توپ هویتزر به اوکراین

تهران-ایرنا- دولت آلمان چهارشنبه فروش مستقیم ۱۰۰ عراده توپ هویتزر به اوکراین را تایید کرد.

به گزارش ایرنا از "اسپوتنیک"، بر اساس گزارش اشپیگل شرکت نظامی کراوس مافی ویگمان (کی‌ام دبلیو) آلمان در ۱۱ ژوئیه تقاضا برای تولید ۱۰۰ عراده توپ هویتزر به ارزش۱.۷ میلیارد یورو (۱.۷۲ میلیارد دلار) را ارائه و دو روز بعد وزارت اقتصاد آلمان با این درخواست موافقت کرد.

اوکراین در ماه آوریل تقاضای دریافت این توپ‌ها را به این شرکت آلمانی ارائه کرده بود و شرکت کی‌ام دبلیو به سرعت این تقاضا را به دولت آلمان منتقل کرد. 

یک نماینده شرکت کی‌ام دبلیو گفت که هزینه‌های تولید توپ‌های هویتزر بسیار بالاتر از سلاح‌های تحویل شده به اوکراین در گذشته خواهد بود. 

به گزارش ایرنا،  «دمیترو کولِبا» وزیر امورخارجه اوکراین در اواسط ماه جاری (ژوئیه) گفت که در گفت وگو با «آنالنا بائربوک» همتای آلمانی‌اش، خواستار تجهیز فوری ارتش کی‌یف به توپ‌های خودکششی هویتزر آلمانی و موشک‌اندازهای چندگانه شده است.

 آمریکا هم اکنون چندین توپ خودکششی هویتزر را به اوکراین داده است. علاوه بر آمریکا، فرانسه نیز اعلام کرده است که این نوع توپخانه را به اوکراین ارسال خواهد کرد. 

جنگ اوکراین مرزبندی میان متحدان آمریکا و متحدان روسیه را پررنگ‌تر کرده و یادآور دوران جنگ سرد و تقسیم جهان به بلوک شرق و غرب است. از آنجا که پکن، عملیات ویژه روسیه در اوکراین را محکوم نکرد، رویکرد غرب در قبال چین نیز خصمانه شده و تنش‌ها بین پکن و غرب به ویژه در مورد تایوان روبه افزایش است. 

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. وی سه روز پس از آن در روز پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌کرد و روابط پرتنش مسکو-‌کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع‌ داد. درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد. 

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha