۲۷۹ روستای خراسان رضوی زیر پوشش آموزشهای مهارتی هستند

مشهد- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: با هدف توان افزایی روستائیان هم اینک ۲۷۹ روستای استان زیر پوشش آموزشهای مهارتی به ویژه مهارتهای مورد نیاز مردم قرار دارند.

افشین رحیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مهارت آموزی در بخشهای مختلف موجب ارتقای توانمندی، ایجاد اشتغال و حتی جلوگیری از مهاجرت از روستاها می‌شود زیرا افراد در همان محدوده زندگی خود قادر به فعالیت اقتصادی و کار هستند.

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت و اقشار مختلف بهره بردار از آموزشهای مهارتی می‌توان گفت این سازمان بیشترین طیف تحت پوشش آموزش را دارد زیرا تمامی افراد جویای کار و حتی شاغلان برای ارتقای مهارت خود به این سازمان و آموزشگاههای زیر مجموعه مراجعه می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون در ۲۹ شهرستان استان با هدف توسعه مهارتهای فنی، قرارگاه مهارت راه‌اندازی شده است که سربازان  فاقد مهارت را به سمت آموزشهای مهارتی هدایت و سربازان دارای مهارت را به سمت آزمونهای فنی و حرفه ای و اخذ گواهینامه هدایت می‌کنند.

رحیمی با اشاره به این که توسعه برگزاری آزمونهای الکترونیکی در مراکز استان یکی از اقدامات انجام شده با هدف تسهیل کار برای شرکت‌کنندگان و تسریع اعلام نتایج است افزود: هم اکنون ۳۶ مرکز آموزش دولتی استان آزمون فنی را به صورت الکترونیکی برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: در خراسان رضوی در قالب ۴۵ رشته و ۸۱۱ گرایش، آموزش مهارتی به علاقه مندان شاغل، جویای کار و سایر افراد علاقه مند ارائه می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان گفت: علاوه بر این امسال هزار و ۳۷۸ واحد صنفی در قالب طرح استاد-شاگردی با این اداره کل همکاری و آموزشهای مهارتی را ارائه می‌کنند.

هم اکنون ۴۷ مرکز دولتی و هزار و ۸۶ آموزشگاه آزاد در زمینه آموزش فنی و حرفه ای در خراسان رضوی فعالیت دارند که سال گذشته ۱۳۲ هزار و ۲۳۲ نفر در این مراکز آموزش دیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha