۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۵۶
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84836164
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هیات تجاری اتاق بازرگانی استان سمنان به عمان اعزام می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیر روابط بین‌الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان از اعزام هیات تجاری این اتاق به کشور عمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کیوان قدس روز پنجشنبه در چهل و نهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: طی هماهنگی های به عمل آمده بعد از انتخابات اتاق تجارت عمان، در اواخر مهرماه امسال هیات تجاری ، بازرگانی، بازاریابی اتاق سمنان به این کشور اعزام می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت آشنایی تجار به قوانین تجارت با کشورهای اوراسیا، ابراز داشت: اتحادیه اوراسیا اتحادیه بسیار بزرگی است تراکم جمعیت و مصرف کننده نسبتا بالا دارد، مواردی همانند آشنایی مکاتبات تجاری با زبان روسی در برنامه تجار قرار بگیرد.

وی یادآور شد: گواهی مبدا که از سوی ایران برای کشورهای اوراسیا صادر می‌شود داری فرمت بین المللی است اما کشور روسیه کلیه کالاهای که از ایران وارد می کند با فرمت خاص پذیرش می‌کند و در صورت قبول واردات هزینه سربار از تجار گرفته می‌شود، باید در هنگام واردات به روسیه از فرمت تعرفه خاص آن کشور استفاده شود.

مدیر امور بین الملل اتاق بازرگانی استان سمنان تصریح کرد : اگر تعرفه کالا برای ایران صفر شود، قطعا برای پنج کشور عضو دیگر هم صفر خواهد شد و رقابت پذیری بین تولیدکنندگان بسیار بالا خواهد بود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان هم در این نشست با اشاره به اینکه ۸۰ تعرفه کالا فی مابین ایران و اتحادیه اوراسیا صفر خواهد شد، گفت: با توجه به اتفاقات تجاری پیش آمده بین ایران و کشورهای اوراسیا پس از سه دور مذاکره متن موافقت نامه و فهرست کالایی آن آماده امضاء مقامات دو طرف شد.

علی اصغر جمعه ای خاطر نشان کرد : در شرایط فعلی که مذاکرات روی فهرست کالایی متمرکز شده است پیشنهاد طرف اوراسیایی این است که در هر صنعت خاصی ، دو طرف آمادگی خود را برای صفرکردن تعرفه های گمرکی اعلام کنند و ضرورت دارد نظرات فعالین اقتصادی و تشکلهای بخش های مختلف صنعتی  را در خصوص امکان صفر کردن تعرفه های آن صنعت  در برابر واردات از اتحادیه اوراسیا را منعکس کنیم.

مهدی حداد عضو هیات نمایندگان اتاق سمنان نیز با تاکید بر اینکه فرصت ورود به بازار اوراسیا را از دست ندهیم، گفت: طی مذاکرات صورت پذیرفته در روزهای آینده تعرفه برخی کالاها بین کشورهای عضو اوراسیا صفر خواهد شد و لازم است صادرکنندگان بازبینی مجدد در فهرست کالاهای خود داشته باشند.

وی ادامه داد : از زمان برقراری این موافقت نامه تولیدکنندگان دقت داشته باشند که کالای آنها با چه مخاطرات و چه فرصت های روبرو خواهد بود.

حداد تصریح کرد: بعضی از کالاها مشمول تعرفه ترجیحی هستند اما در بعضی از گمرکات کشورها همانند روسیه و قزاقستان لحاظ نمی‌شود، موارد باید در کنوانسیون مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر روس ها و قزاق ها تمایل بسیار زیاد به خرید کالای ایرانی دارند ، تجار و تولیدکنندگان باید آمادگی لازم را داشته باشند و بتوانند از این فرصت کمال استفاده را ببرند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان نیز با اشاره به اینکه سمینار آشنایی با بازار اوراسیا بزودی در اتاق بازرگانی سمنان برگزار می‌شود، گفت : موضوع تعرفه کالایی با اوراسیا موضوعی سابقه دار در سازمان توسعه تجارت ایران است برای تک تک تعرفه ها کار کارشناسی صورت پذیرفته است.

سعید ترکمان خاطر نشان کرد : اطلاعات بسیار مفیدی از سوی اتحادیه در اختیار فعالان اقتصادی قرار خواهد گرفت و ترتیبی اتخاذ خواهد شد تا سمینار آموزشی با این عنوان در محل اتاق سمنان برگزار شود

وی گفت : تعرفه ها با توجه به نیازها تدوین خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha