شهادت شیخ فضل الله نوری برای جامعه اسلامی یک درس است

نوشهر - ایرنا - رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت : شهادت علامه شهید فضل الله نوری برای جامعه اسلامی یک عبرت و درس است

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله سیدهاشم حسینی‌ بوشهری روز پنجشنبه در پیش کنگره بزرگداشت شهید فضل الله نوری در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان نور افزود: شهادت این مرجع عالیقدر در حقیقت گویای دینداری ما به دیانت و پرچم داری از دین است.

وی اظهار کرد: جرم این مرجع عالیقدر و مجاهد نستوه مبارزه با استبداد بود و تن به ذلت نداد و از گفتمان جریان غرب گرایی پیروی نکرد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت : فضل الله نوری شیخ نامدار فخر ایران اسلامی و از مجاهدانی  است که در راه دین حرکت کردند.

 حسینی بوشهری بیان داشت: این شخصیت وارسته به مرحله عشق رسید و سر سفره اهل بیت (ع ) رشد کردند ، زمانی که از او خواستند پرچم روسیه را  درب خانه نصب کند ،زیر بار این ذلت نزفت و گفت مرا به پای چوبه دار ببرید و هیچگاه تن به این خواسته نمی دهم و راه شهدا را ادامه می دهم.

وی اظهار کرد: خط شهادت این شیخ نامدار در خط زیبای شهادت حضرت علی (ع ) تجلی پیدا کرد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد که امروز باید بنا به توصیه مقام معظم رهبر انقلاب ، واقعیت های انقلاب اسلامی را بپذیریم  چرا که باید به این باور برسیم دشمنان ما هیچگاه دلسوز ما نیستند و دشمن همواره دشمنی می کند.

پیش کنگره بزرگداشت یادواره شهید فضل الله نوری طی آئینی امروز پنجشنبه با حضور رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران ، استاندار مازندران ، مسوولان کشوری و استانی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان نور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،پیش کنگره یک روزه بزرگداشت شهید شیخ فضل الله نوری امروز با هدف تبیین مبانی اندیشه ای و علمی این مجاهد مجتهد شهید شروع شد و کنگره اصلی شیخ فضل الله نوری نیز سال آینده با نظر رهبرانقلاب در شهرهای مشهد، قم و نجف برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha