ابرناکی و سرعت وزش باد پدیده های غالب هواشناسی در خراسان رضوی است

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، افزایش ابرناکی و سرعت وزش باد از امروز تا اوایل هفته آینده در استان پیش‌بینی می‌شود که در نواحی جنوبی به ویژه در شهرستان‌های گناباد، بجستان و بردسکن احتمال رگبار باران و آبگرفتگی وجود دارد.

مرتضی اثمری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین از فردا تا روز یکشنبه هفته آینده در استان خراسان رضوی به ویژه در نواحی شمال، شمال غرب و بخش‌هایی از مرکز استان، رگبار باران با احتمال آبگرفتگی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین دمای هوا در استان خراسان رضوی تا روز جمعه تغییرات قابل ملاحظه ای نمی‌یابد اما از روز شنبه کاهش نسبی دما در استان رخ خواهد داد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۲۴ تا ۳۶ درجه سلسیوس در نوسان بود و بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۳۶ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای آن به ۲۳ درجه سلسیوس می‌رسد.

اثمری افزود: گلمکان با کمینه دمای هوای ۲۱ درجه سلسیوس و داورزن با بیشینه دمای هوای ۴۳ درجه سلسیوس به ترتیب خنک ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین شدت وزش باد از شهرستان سبزوار با ۶۱ کیلومتر در ساعت ثبت و گزارش شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha