فرماندار:رفع مساله ضایعاتی‌های حاشیه شهر مشهد مطالبه مردم است

مشهد-ایرنا- فرماندار مشهد گفت: موضوع ضایعاتی‌ها و ساماندهی افراد فعال در حوزه خرید و فروش ضایعات در حاشیه شهر مشهد به خصوص در روستاهای محور جاده سیمان مطالبه مردم و دغدغه مسوولان استانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن داوری عصر پنجشنبه پس از بازدید روستاهای جاده سیمان در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع در رسالت ۱۲۹ افزود: مساله ضایعاتی ها مورد پیگیری ویژه نماینده ولی فقیه در استان حضرت آیت الله سید احمد علم الهدی و مسوولان استانی قرار دارد، اگر مسائل مربوط به ضایعاتی ها حل شود، زنجیره ای از مشکلات مرتبط نیز رفع خواهند شد.

وی گفت: اگر مساله ضایعاتی ها در منطقه حاشیه شهر رفع شود علاوه بر اینکه مسائل بهداشتی و آلودگی های محیطی کنترل می شود، بر روی مساله سرقت در کلانشهر مشهد نیز تاثیر خواهد داشت.

فرماندار مشهد همچنین در این نشست با اهالی منطقه در خصوص بررسی مشکلات روستاهای دهستان تبادکان بخش مرکزی مشهد گفت: سه ما قبل با حضور مسوولان مسائل این روستاها را بررسی کردیم که مشخص شد مساله رفت و آمد اهالی به مرکز مشهد یکی از اصلی ترین دغدغه ها است.

داوری افزود: با تدبیر انجام شده اتوبوسرانی مشهد حمل و نقل عمومی ساکنان روستایی در این منطقه را به عهده گرفت و مینی بوسهایی برای انتقال ساکنان این روستاها به پایانه اتوبوسرانی راه اندازی نمود تا مردم از طریق پایانه به مرکز شهر رفت و آمد کنند، امروز در بازدید از محل نحوه خدمت رسانی را بررسی کردیم.

وی اضافه کرد: برای افزایش مسافر هماهنگی هایی برای تجمیع مسافران از چند روستا مورد بررسی قرار گرفت تا بهره وری از ناوگان و اموال بیت المال به نحو بهتری صورت گیرد.

فرماندار مشهد به سفر اخیر نماینده وزیر ارتباطات به مشهد و جلسات برگزار شده اشاره کرد و گفت: مقرر شد ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری در شهرستان اجرا شود که رقم بسیار بزرگی است.

داوری ادامه داد: در فاز نخست که طی ۲ ماه انجام خواهد شد بخشی از فیبر نوری اجرا خمی شود و روستائیان مردم بخش مرکزی مشهد بیشترین بهره مندی را از توسعه این زیرساخت ارتباطی خواهند برد.

فرماندار:رفع مساله ضایعاتی‌های حاشیه شهر مشهد مطالبه مردم است

بخشدار مرکزی مشهد نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: وجود پرشمار انبارهای نگهداری ضایعات در محدوده حاشیه شهر و روستاهای حریم مشهد موجب نارضایتی گسترده مردم شده است.

محسن بخشی افزود: آمار دقیقی از شمار انبارهای ضایعاتی ذکر شده در منطقه نداریم، این انبارها در محدوده حریم شهر و در حوزه نظارتی شهرداری مشهد قرار دارند لذا این آمار را شهرداری مشهد در اختیار دارد.

وی گفت: فعالیت انبارهای ضایعاتی در روستاهای پرجمعیت حریم مشهد مانند کشف، زرکش و کال زرکش و همت آباد و دیگر مناطق منتشر شده است و فعالیت این مراکز تمرکز خاصی در یک محدوده ندارد.

بخشدار مرکزی مشهد جمعیت دهستان تبادکان را حدود ۱۰۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: با راه اندازی خطوط مینی بوس در محدوده روستاهای جاده سیمان زمینه حمل و نقل پنج هزار نفر از اهالی روستاهای "گوندوک، قصر و برقی" فراهم شده است.

همچنین فرماندار مشهد از اقدامات شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در خصوص لایروبی کال "سیاسک" روستای همت آباد و عملیات تعریض پل طالقانی جاده سیمان بازدید نمود.

شهرستان مشهد با سه شهر مشهد، رضویه و مُلک آباد، ۴۰۰ روستا و آبادی و حدود چهار میلیون نفر جمعیت دارد که ۳.۵ میلیون نفر از این جمعیت در کلانشهر مشهد سکونت دارند.

در مجموع حدود ۱.۳ میلیون حاشیه نشین در ۱۲۸ روستای حریم مشهد و بافت های شهری نامتقارن و در هم تنیده با بافت روستایی زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha