همزمان با آغاز ماه محرم طرح نذر خون در کرمانشاه اجرا می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه، از اجرای پویش حسینی (ع) طرح نذر خون همزمان با آغاز ماه محرم در استان خبر داد و گفت: این نذر تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

دکتر «مریم میرزاده» روز جمعه به ایرنا افزود: در این ایام که کمک به همنوعان به عنوان سنت حسنه نمود بیشتری دارد عزاداران سیدالشهدا نیز می‌توانند به بیماران نیازمند خون اهدا کنند تا با اهدای خون نجات دهنده بیماران چشم انتظار باشند.

وی اظهار داشت: مرکز انتقال خون استان در تاسوعا و عاشورای حسینی نیز دایر است و از عزاداران حسینی درخواست می‌شود نذر خود را تنها به این ۲ روز اختصاص ندهند و در کل این ایام می‌توانند حضور مستمری داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه گفت: بیماران همیشه نیازمند اهدای خون هستند و از ورزشکاران، اصناف، جامعه فرهنگی استان، آحاد مردم و مسوولان می‌خواهیم تا برای ترویج فرهنگ اهدای خون در این پویش شرکت کنند.

وی افزود: اهدا خون در سه ماهه نخست امسال افزایش ۱۵ درصدی داشته است، اما با شیوع دوباره ویروس کرونا در روزهای اخیر و آغاز فصل گرما شاهد کاهش مراجعات هستیم که امیدواریم در ایام ماه محرم و با اجرای پویش‌ نذر خون بتوانیم این کمبود را جبران کنیم.

میرزاده عنوان کرد: اهدا کنندگان می‌توانند به مرکز انتقال خون استان کرمانشاه، واقع در بلوار بنت الهدی و پایگاه انتقال خون استان در بیمارستان معتضدی کرمانشاه مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: در مراکز شهرستان‌ها نیز تیم سیار اعزام می‌شود که روز یکشنبه در اسلام‌آبادغرب و چهارشنبه در کنگاور و قصرشیرین حضور خواهند داشت.

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه گفت: همچنین تیم سیار یک بار در ماه در پاوه و روانسر و ۲ بار در ماه در سنقر مستقر می‌شوند و به زودی جوانرود و صحنه هم به برنامه این تیم اضافه خواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد: امسال بیس از ۱۸ هزار نفر در استان خون اهدا کردند که بیش از ۵۰ درصد آن‌ها اهداکنندگان مستمر بودند.  

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و معادل ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند، از این تعداد، ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha