۷ مرداد ۱۴۰۱، ۸:۴۱
کد خبر: 84837015
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همایش یک هزار نفری مبلغان دینی در یزد برگزار شد

۷ مرداد ۱۴۰۱، ۸:۴۱
کد خبر: 84837015
همایش یک هزار نفری مبلغان دینی در یزد برگزار شد

یزد- ایرنا- در آستانه ماه محرم حسینی همایش یک هزار نفری مبلغان و مبلغات دینی یزد با حضور جمعی از مسئولان پنجشنبه شب در مسجد حظیره برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این همایش معنوی ابتدا مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد به اهمیت و ضرورت ارائه محتواهای مناسب و به روز به مردم و جوانان توسط روحانیون در محرم تاکید کرد.

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی افزود: ارائه مطالب لازم مذهبی، فرهنگی، معرفتی و بصیرتی به خصوص توجه به موضوع جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی باید محور برنامه‌ها قرار گیرد.

وی ماه محرم را فرصت مناسبی برای تبیین فلسفه قیام و نهضت حضرت امام حسین (ع) توسط روحانیون و مبلغان دینی ذکر کرد که باید بیش از گذشته قدر آن را دانست و به نحو مناسب استفاده کرد.

همچنین در ادامه جانشین فرماندهی انتظامی استان یزد از همکاری مساجد و برگزار کنندگان مراسم‌های عزاداری ماه محرم در سنوات گذشته با نیروی انتظامی در یزد قدردانی کرد و تداوم آن را خواستار شد.

همایش یک هزار نفری مبلغان دینی در یزد برگزار شد

سرهنگ منوچهر نصیری با بیان اینکه همکاری مردم، مسئولان و دست اندرکاران عزاداری‌ها با نیروی انتظامی برای نظم و آرامش ضروری است گفت: باید همه وظایف خود را در محرم انجام دهند.

همچنین رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد گفت: تمامی تمهیدات لازم در این شهر با همکاری سایر بخش‌ها و مردم برای برگزاری مراسم‌های عزاداری و سوگواری ماه محرم حسینی فراهم است.

حجت‌الاسلام مهدی دادآفرین افزود: جهاد تبیین جزو توصیه‌های مهم مقام معظم رهبری است که باید مبلغان و مبلغات دینی آن را در ماه محرم در کنار تبیین فلسفه قیام امام‌حسین(ع) مدنظر قرار دهند.

وی به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در ماه محرم در کنار  سایر برنامه‌ها با همکاری بخش‌های مختلف و هیات‌های مذهبی در شهر یزد اشاره کرد که همه باید قدر این ماه را بیش از گذاشته بدانیم.

استان یزد حدود سه هزار مسجد، یک هزار و ۸۰۰ مداح و ۲ هزار و ۵۰۰ روحانی دارد.

           
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha