۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84837126
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

کمان‌داران سبزواری‌ در مسابقات کشوری درخشیدند

۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۳۶
کد خبر: 84837126
کمان‌داران سبزواری‌ در مسابقات کشوری درخشیدند

سبزوار- ایرنا- رییس هیات تیراندازی باکمان سبزوار گفت: ورزشکاران سبزواری، که به نمایندگی از استان خراسان رضوی در نخستین مرحله رتبه‌بندی کمان سنتی قهرمانی کشور، جام "ایپک یولی" تبریز شرکت کرده بودند، در این مسابقات خوش درخشیدند.

مرضیه آتش افروز روز جمعه  در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سبزوار، قطب رشته ورزشی "کمان سنتی" خراسان رضوی است، افزود: اولین مرحله رتبه‌بندی کمان سنتی قهرمانی کشور با حضور 100 ورزشکار از 15 استان در رده های سنی مختلف دیروز به میزبانی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

کمان‌داران سبزواری‌ در مسابقات کشوری درخشیدند

وی اظهار داشت: در این مسابقات ورزشکار سبزواری محمدپارسا احمدی در رده سنی نونهالان عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد و میلاد رهبر در رده سنی نوجوانان مقام سوم را به دست آورد.

آتش افزوز افزود: همچنین در عناوین برتر کوالی در رده سنی نونهالان محمدپارسا احمدی مقام اول، در رده سنی نونهالان ابولفضل کوشکی مقام دوم و در رده سنی نوجوانان مهیار امیدی رتبه دوم را کسب کردند.

وی افزود: شهرستان سبزوار مدال آوران بسیاری در رشته کمان سنتی دارد و هم اکنون حدود ۳۰ کماندار حرفه ای در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در ۲ گروه مردان و زنان در این شهرستان فعالیت دارند.

آتش افروز گفت: در رشته ورزشی تیراندازی باکمان، ساده ترین نوع کمان، کمان سنتی است و مسابقات کمان سنتی بطور گسترده در جشنواره‌های مختلف برگزار می‌شود که شرکت کنندگان با کمان‌ها و لباس‌های محلی خود در آن شرکت می‌کنند.

بیش از ۶ هزار ورزشکار در ۳۸ هیات ورزشی شهرستان سبزوار سازماندهی شده‌اند که در حوزه ورزش‌های حرفه‌ای، قهرمانی، بومی، محلی و همگانی فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha