انسجام سازمانی در تحقق دیپلماسی فرهنگی نقش بسزایی دارد

تهران- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت در عرصه دیپلماسی فرهنگی نمی‌توان نقش انسجام سازمانی و توزیع مطلوب ظرفیت‌ها و منابع انسانی را نادیده انگاشت.

ملک محمد نجفی امروز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: ما همگی جایگاه دیپلماسی فرهنگی را در سیاست خارجی کشورها درک می کنیم. در راستای تقویت دیپلماسی فرهنگی نیز باید نگاهی تحول گرایانه در عرصه مدیریت فرهنگی داشت.

وی افزود: یکی از مصادیق این تحول بنیادین را باید در حوزه منابع انسانی جست و جو کرد. در این خصوص، نیروهای جوان، متدین، کارآمد و توانمندی وجود دارند که قطعا در پیشبرد موثر و فعالانه دیپلماسی فرهنگی کشور می توانند نقش بسزایی ایفا کنند.

معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه یکی از اهداف این سازمان را به عنوان قرارگاه دیپلماسی فرهنگی کشور، استفاده از توان این نیروها در کنار تجربه نیروهای دیگر کرد و افزود: در اینجا باید به احصاء، تثبیت و تقویت ظرفیت هایی بپردازیم که منجر به چابکی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نیل به اهداف خود خواهد شد.

نجفی در عین حال تاکید کرد: در این خصوص، نگاه مدیریتی ما مبتنی بر تکنیک ها و الگوواره های خلاقانه ای است که مولد سرعت، دقت و نظارت دقیق بر فعالیت نمایندگان فرهنگی کشورمان در خارج از کشور است. پس در اینجا هم ظرفیت سازی و عملیاتی سازی آنها اهمیت دارد. در دوران جدید که همان دوران تحول گرایی در سازمان فرهنگ و ارتباطات است، این رویکرد به صورت دقیق و قاطعانه پیگیری می شود. 

دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ۶۰ کشور جهان اول مردادماه جاری با حضور آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام محمد مهدی ایمانی پور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آغاز بکار کرد و عصر پنجشنبه پس از ۶ روز برگزاری و برنامه فشرده با برگزاری آیین اختتامیه به کار خود پایان داد.

انسجام سازمانی در تحقق دیپلماسی فرهنگی نقش بسزایی دارد

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین محسن قمی معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب، سردار وحیدی وزیر کشور، عزت ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، حجت الاسلام علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، حجت الاسلام رمضانی رییس مجمع جهانی اهل بیت (ع)، حجت الاسلام حمید شهریاری رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، زاکانی شهردار تهران، علی اکبری معاون سازمان برنامه و بودجه از جمله مسئولان و شخصیت های بودند که در طول برگزاری اجلاس به ایراد سخن پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha