۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۰۴
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84837291
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه مهاباد: اهل تسنن همواره احترام ماه محرم را داشته‌ است

مهاباد - ایرنا - امام جمعه مهاباد با اشاره به اینکه ایام محرم تنها مختص اهل تشیع نیست، تاکید کرد: اهل تسنن همواره احترام این ماه و ارادت به اهل بیت و خاندان پیامبر (ص) را داشته است.

به گزارش ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه نماز جمعه این هفته مهاباد افزود: ایام محرم الحرام نباید به تفرقه و کینه بین مذاهب تبدیل شود و احترام و ارادت به خاندان حضرت رسول(ص) جزء تاکیدات پیروان اهل تشیع و تسنن است.

وی با تسلیت فرارسیدن ماه محرم به شیعیان جهان اضافه کرد: برادران اهل سنت به اصل محبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و جایگاه شخصیتی امام حسین(ع) اعتقاد دارند ولی شیوه ابراز محبت و علاقه آنها نسبت به سیدالشهدا(ع) و شهادت آن حضرت با شیعیان فرق دارد.

امام جمعه مهاباد با اشاره به شیوع دوباره کرونا و افزایش مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی اظهار کرد: شهروندان ضمن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نسبت به تزریق دز یادآور برای سلامت خود و دیگران اقدام کنند.

ماموستا امامی در ادامه با تسلیت به خانوادگان جانباختگان سیلاب های اخیر کشور گفت: مردم نباید نسبت به هشدارهای هواشناسی و توصیه‌های ایمنی مبنی بر اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیرهای سیلابی اهتمام ویژه داشته باشند تا شاهد این اتفاقات ناگوار نباشیم.

وی یادآور شد: رفتن به حاشیه رودخانه‌ها و تفریحو شنا در سدها و رودخانه‌ها طی سال جاری ۳۰ تا ۴۰ خانواده را در سطح استان به علت غرق شدگی و آشنا نبودن به فن شنا، داغدار کرده است.

امام جمعه مهاباد همچنین با اشاره به بازگشت حجاج گفت: امیدواریم بازگشت این عزیزان منشا خیر و برکت برای جامعه باشد.

ماه محرم از شنبه هفته آینده هشتم مرداد آغاز می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha