وزیر کشور مدیریت سیل اخیر را مناسب ارزیابی کرد

یزد- ایرنا- وزیر کشور با با تشریح آخرین اقدامات امدادرسانی به مردم سیل زده در سطح کشور گفت: تاکنون مدیریت مناسبی با توجه به گستره سیل اخیر در مناطق مختلف کشور اعمال شده و تمام بخش های امدادی و خدمات رسان در حالت آماده باش هستند.

به گزارش ایرنا، احمد وحیدی عصر جمعه در جریان بازدید از آبگرفتی های معابر شهر یزد و میدان امام حسین علیه السلام این شهر،  افزود: با توجه به بارش شدید روزهای گذشته، در مجموع ۱۸ استان کشور درگیر سیل شده اند که شرایط در برخی استان ها مانند مازندران، گیلان، البرز، مرکزی، اصفهان، تهران و یزد به نسبت دیگر استان ها سخت تر بوده است .

وی ادامه داد: با توجه به این که چنین حجم بارشی پیش بینی نمی شد، مدیریت خوبی در سطح کشور تا کنون اعمال شده و در استان و شهر یزد که معمولا به طور متوسط ۴۰ میلیمتر در سال بارش داشته است، در یک شبانه روز نزدیک به ۷۵میلیمتر باران آمده اما مدیریت خوب و گسترده ای در این زمینه صورت گرفته و میزان خسارات در مقایسه با حجم بارش به دلیل مدیریت مناسب زیاد نبوده است.

وزیر کشور در خصوص اقدامات انجام شده در امامزاده داود، فیروزکوه و آبگرفتگی معابر در یزد گفت: برای رفع مشکلات ناشی از سیلاب تلاش ها تداوم دارد ، به ویژه در ارتباط با بافت تاریخی یزد به دلیل آسیب پذیری زیاد آن باید اقدامات لازم با شتاب بیشتری انجام شود.

وی در خصوص آمار فوتی های سیل اخیر در کشور  اظهار داشت: هنوز آمار دقیق فوت شدگان به دلیل این که در برخی مناطق از جمله امامزاده داود و فیروزکوه هنوز تعدادی مفقودی وجود داد، مشخص نیست که آمار دقیق آن بزودی  اعلام می شود.

وحیدی با اشاره به آخرین اقدامات برای کمک رسانی به مردم سیلزده اظهار داشت: امدادرسانی گسترده در همه مناطق در حال انجام است و مدیران و مسئولان در حالت آماده باش قرار دارند، امیدواریم با همکاری شهروندان در رعایت نکات ایمنی از جمله تردد نکردن در مکان های سیلزده و  مسیل رودخانه ها و یا نقاطی که احتمال سیل وجود دارد، مدیریت این مسئله به بهترین نحو ممکن انجام شود.

وی تصریح کرد: در نقاطی مثل فیروزکوه که احتمال رانش کوه  وجود دارد،انتظار از شهروندان این است که از تردد در چنین مناطقی پرهیز و با پیگیری اخبار را از طریق رسانه های رسمی و  رعایت هشدارها به مدیران و نیروهای امدادی  کمک کنند.

وزیر کشور ظهر امروز برای بررسی وضعیت خسارات استان یزد در سیل اخیر به این استان سفر و از مناطق مختلف درگیر در سیل دیدن کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha