۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۴۳
کد خبر: 84837359
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روضه های ماه محرم باید منجر به ارتقا معرفت دینی مردم شود

ایلام - ایرنا - امام جمعه موقت ایلام گفت: روضه ها و مداحی های ماه محرم توسط مداحان و روضه خوان ها باید به نحوی باشد که منجر به افزایش معرفت و شناخت عمیق مردم از اهل بیت (ع) شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام شمس‌الله سراج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ایلام ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم اظهار داشت: محتوای مداحی های ماه محرم باید در خصوص چگونگی واقعه عاشورا و همه روضه های و روایات باید منطبق با واقعیات و مستند باشند.

وی افزود: محرم ماه معرفی شهدا و اهل بیت (ع) است و در این ماه ارزش والای امام حسین (ع) و اهل بیت دوباره معرفی می شود.

خطیب موقت جمعه ایلام ادامه داد: همه باید همواره به یاد خدا باشیم و به اهل بیت (ع) توسل جوییم و تقوا پیشه کنیم.

حجت الاسلام سراج تاکید کرد: راه امام حسین راه وصول به حق است و ما باید فقه امام حسین ( ع)، فقه کربلا و عاشورا را بیاموزیم و دریابیم که امام حسین ( ع ) وی یارانش چگونه در راه خدا به شهادت رسیدند.

 وی اضافه کرد: تنها طریق وصل شدن و رسیدن به حضرت حق ، اهل بیت (ع) است و ما همواره باید به این بزرگواران توسل کنیم.

امام جمعه موقت ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور گفت: رهبری در این دیدار «ائمه جمعه را سخنگوی انقلاب عنوان کردند»، یعنی وظیفه ائمه جمعه این است تلاش کنند شعائر انقلاب نظیر محرومیت زدایی، استقلال و عدالت حفظ شود.

حجت‌الاسلام سراج گفت: از جمله تاکیدات دیگر رهبر معظم انقلاب نگاه پدرانه ائمه جمعه به مردم و همچنین بازتولید مفاهیم معرفتی بود که این توصیه ها باید مد نظر قرار گیرد.

وی به سخنان رهبر انقلاب در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور در خصوص حجاب و عفاف نیز اشاره کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری در بحث عفاف و حجاب به ائمه جمعه توصیه کردند که در این راستا منطقی، مستدل و بدون احساسات ورود داشته باشند.

حجت الاسلام سراج اضافه کرد: در بحث عفاف و حجاب باید کسانی که بی تفاوت را جذب و دین ستیزها را نیز هدایت کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha