۷ مرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۳۷
کد خبرنگار: 808
کد خبر: 84837593
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تبادل اتهام میان مسکو و کی یف در باره حمله به بازداشتگاه اسیران

تهران - ایرنا - اوکراین و مسکو روز جمعه یکدیگر را به حمله به بازداشتگاه اسیران در منطقه دونتسک در شرق اوکراین متهم کردند که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها اسیر اوکراینی شامل افراد به اسارت گرفته شده در شهر بندری ماریوپل شده است.

به گزارش ایرنا از تارنمای واشینگتن پست؛ سخنگوی جمهوری مردمی دونتسک مورد حمایت روسیه گفت که حمله ارتش اوکراین با سامانه های راکت انداز هیمارس که توسط ایالات متحده در اختیار کی یف قرار داده شده به این بازداشتگاه در شهرک اولنیوکا منجر به جان باختن دستکم ۵۳ نظامی اوکراینی و زخمی شدن نزدیک به ۷۵ تن دیگر شده است.

اما مقام های اوکراین هرگونه مداخله در این حمله را رد کرده و نیروهای روسیه را به این حمله متهم کردند که به گفته آنان جنایت جنگی بوده است.

دنیل بزسونووف سخنگوی جمهوری خودخوانده مردمی دونتسک اعلام کرد که قربانیان این حمله، زندانیان تاسیسات فولاد آزوستال در شهر ماریوپل بودند که پس از محاصره طولانی مدت به دست نیروهای روسیه افتاد.

وزارت دفاع روسیه این حادثه را تهاجم خونباری به منظور بازداشتن نظامیان اوکراین از تسلیم شدن در برابر نیروهای روسیه توصیف کرد.  

فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین، نظامیان روسیه را به گلوله باران هدفمند توپخانه بر روی بازداشتگاهی در دونتسک اوبلاست متهم کرد که زندانیان اوکراینی در آن نگهداری می شدند.

فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین افزود: نیروهای اشغالگر روسیه به پیگیری اهداف جنایتکارانه خود برای متهم کردن اوکراین به ارتکاب جنایت های جنگی و همچنین پنهان کردن شکنجه و اعدام زندانیان در این مکان، ادامه داده اند.   

دمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین، روسیه را به ارتکاب جنایت جنگی متهم کرد و خواستار محکومیت این اقدام توسط جامعه جهانی شد.

هنوز ادعای هیچ یک از طرفین به صورت مستقل قابل اثبات و تائید نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha