مه غلیظ تردد خودروها را در گردنه‌های خراسان‌شمالی کند کرد

بجنورد- ایرنا- مسوول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: مه غلیظ در گردنه‌های امین الله و اسدلی استان سبب کاهش دید افقی برای رانندگان و کندی تردد خودروها شد.

امین بهزادنیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: رانندگان عبوری از گردنه امین الله در مسیر بجنورد-آشخانه و گردنه اسدلی در مسیر بجنورد-اسفراین با مه غلیظ روبه رو هستند که سبب کاهش دید افقی آنان شده است.

وی افزود: رانندگان با احتیاط برانند، از شتابزدگی خودداری کرده و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا از وقوع حادثه جلوگیری شود.

مسوول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با اشاره به اینکه بارش باران از برخی محورهای استان گزارش شده است گفت: اکنون رانندگان عبوری از محور بجنورد- آشخانه با بارش باران روبه رو هستند که این پدیده سبب لغزندگی سطح جاده شده است.

وی بیان کرد: با توجه به هشدار نارنجی هواشناسی و پیش بینی باران های رگباری از مردم انتظار می رود از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و قوانین راهنمایی و رانندگی را به جد رعایت و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

بهزدنیا خاطرنشان کرد: سطح جاده ها، در نخستین بارندگی ها به علت انباشت دوده بیشتر دچار لغزندگی می شود و موجب غافلگیری رانندگان می شود، بنابراین باید قوانین احتیاطی را رعایت کنند.

بر اساس این گزارش، هواشناسی خراسان شمالی برای امروز بارش باران پیش بینی و اعلام کرده است که با توجه به رگباری بودن بارندگی ها، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها محتمل است.  

خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی کشور به مشهد مقدس واقع است و بیش از پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲۲ گردنه دارد که اسدلی در محور بجنورد- اسفراین و امین الله در محور بجنورد - جنگل گلستان از گردنه های سخت گذر این استان محسوب می شوند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha