۱۵۰ هزار مددجوی کمیته امداد آموزش‌های مهارتی کسب و کار را فرا می‌گیرند

تهران - ایرنا - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی گفت: با هدف افزایش مهارت‌های شغلی، امسال ۱۵۰ هزار نفر از جامعه هدف، آموزش‌های مهارتی کسب و کار را فرا می‌گیرند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، مرتضی فیروزآبادی با اعلام این خبر افزود: کمیته امداد در راستای فراهم‌سازی زمینه اشتغال‌یابی و مهارت‌های شغلی مددجویان به مهارت‌آموزی در سه بخش آموزش‌های مقدماتی کسب و کار، آموزش‌های مهارتی کسب و کار و آموزش‌های پایدارسازی کسب و کار برای جامعه هدف اقدام کرده است.

وی در تشریح آموزش‌های مقدماتی کسب و کار برای مددجویان تصریح کرد: این آموزش‌ها متناسب با گروه‌های مختلف جامعه مددجویی تدوین و موجب توسعه فرهنگ کارآفرینی، ایجاد نگرش کارآفرینانه و ارتقای مهارت‌های عمومی مددجویان در حوزه کسب و کار می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اظهارکرد: هدف نهایی از اجرای این آموزش‌ها، فراهم‌سازی فضای کارآفرینی در جامعه هدف است. این آموزش‌ها در گروه‌ آموزش‌های فرهنگی، آموزش‌های کارآفرینی و آموزش‌های کسب‌وکار برگزار می‌شود.

فیروزآبادی با بیان اینکه سال گذشته نیز بیش از ۵۳ هزار نفر آموزش‌های مقدماتی کسب و کار را فرا گرفتند، تاکید کرد: در چهار ماهه سال جاری نیز ۱۷ هزار نفر از این آموزش‌ها برخوردار شدند.

وی ادامه داد: برنامه کمیته امداد ارائه آموزش‌های مقدماتی کسب و کار به ۸۰ هزار نفر از خانواده‌های تحت حمایت تا پایان سال است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با تبیین آموزش‌های مهارتی کسب و کار مددجویان، گفت: این آموزش‌ها به منظور ایجاد مهارت و توانایی برای احراز شغل یا افزایش مهارت اولیه ارائه می‌شود؛ این آموزش‌ها همچنین با هدف ایجاد اشتغال یا به‌کارگماری کارآموزان در بنگاه‌های اقتصادی فعال پس از تعیین مسیر شغلی ارایه می‌شود. ارائه این آموزش‌ها جهت ارتقای سطح مهارت اولیه مجریان طرح‌های اشتغال نیز ارائه خواهد شد.

فیروزآبادی با بیان اینکه سال گذشته ۴۰ هزار مددجو از آموزش‌های مهارتی کسب و کار بهره‌مند شدند، گفت: در چهار ماهه سال جاری ۵۳۹۶ مددجو این آموزش‌ها را فرا گرفتند؛ برنامه کمیته امداد ارائه آموزش‌های مهارتی به ۱۵۰ هزار نفر تا پایان سال است.

وی افزود: آموزش‌های پایدارسازی کسب و کار نیز به منظور ارتقای سطح دانش فنی و افزایش بهره‌وری فعالیت افراد دریافت کننده خدمات اشتغال و کاریابی از طریق آشنایی با نوآوری‌های علمی یا تجربی در زمینه شغلی آنها ارایه می‌شود. در این زمینه نیز در سال گذشته ۹۲ هزار آموزش ارائه شد و در چهار ماهه سال جاری۱۷ هزار و ۴۷۳ نفر این آموزش‌های پایدارسازی را فرا گرفتند.

برنامه‌ریزی ۸۵ هزار آموزش پایدارسازی کسب و کار

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد تاکید کرد: تا پایان سال جاری نیز ارائه ۸۵ هزار آموزش پایدارسازی کسب و کار به مددجویان، برنامه‌ریزی شده است.

فیروزآبادی با اشاره به تفاهم‌نامه کمیته امداد با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از بزرگترین سازمان‌های متولی آموزش در کشور، همواره همکاری تنگاتنگی در جهت مهارت‌آموزی و توانمند کردن مددجویان مستعد اشتغال در این نهاد داشته است.

وی اظهار کرد: علاوه بر سازمان مذکور، موسسات و مراکز علمی و دانشگاهی از جمله سازمان جهاد ‌دانشگاهی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشگاه جامع علمی و کاربردی از طریق امضای تفاهم‌نامه همکاری نقش چشمگیری را در تحقق اهداف این نهاد ایفا می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha