۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84838188
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سیلاب به شهرستان ساوجبلاغ البرز رسید + فیلم

۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۳۶
کد خبر: 84838188
سیلاب به شهرستان ساوجبلاغ البرز رسید + فیلم

کرج - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: صبح امروز با بارش شدید باران شهرستان ساوجبلاغ در این استان هم درگیر سیلاب شد .

محمد رضا فلاح نژاد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سیلاب در روستای سنج کردان واقع در شهرستان ساوجبلاغ رخ  داد که در نتیجه آن سه واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شد.

وی ادامه داد: عوامل بحران و تیم های امداد و نجات در محل وقوع سیلاب مشغول خدمات دهی به روستاییان هستند.

فلاح نژاد یادآور شد: میزان بارش های ۲۴ ساعت گذشته استان البرز با بیشینه بارش در سیجان جاده چالوس ۲۵.۸ میلی متر و میانگین استانی ۳.۲ بوده است .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز بیان داشت: تمام عوامل بحران و تیم های امداد و نجات طی ۷۲ ساعت گذشته در آماده باش کامل به سرمی برند و به صورت میدانی آخرین وضعیت سیلاب در نقاط مختلف استان البرز بررسی می شود.

 سیلاب روز گذشته جمعه هفتم مرداد ماه نیز روستاهای پراچان، خیکان و ناریان در شهرستان طالقان را در بر گرفت.

 سیلاب های روز گذشته طالقان خوشبختانه تلفات جانی نداشت و خسارات مالی بیشتر متوجه خودروهای پارک شده در حریم رودخانه و خانه های اطراف آن بوده است.
 بر اساس گزارش های اولیه این سیلابها  ابتدا در روستاهای حصیران و مرجان رخ داده و پس از آن  چهار روستای دیگر از جمله مهران و پراچان نیز دربر داشته است.

تخریب ۲ پل ، طغیان رودخانه روستای  کوئین ، حجم بالای گل و لای، سنگ های بزرگ که سبب مسدودی جاده اصلی طالقان شده  از جمله اثرات وقوع سیلاب در شهرستان طالقان بوده است.

شرایط جوی کنونی تا روز دوشنبه در البرز مستقر است.

همچنین  بارش های شدید باران در صبح امروز سبب سیلابی شدن چهار نقطه در جاده چالوس شد .

این نقاط شامل ۲ راهی نوجان،پل چوبی جاده چالوس ، ۲ راهی قدیم کندور  و رستوران ماهان هستند و حجم بالای گل و لای نیز از مناطق بالادست جاده چالوس به پایین دست آن آمده بطوریکه هفت نقطه در این جاده مسدود شده که از این هفت نقطه پنج نقطه بازگشایی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha