۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۲۲
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84838197
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احتمال بارش رگباری باران در مناطق شمالی و شرقی کردستان وجود دارد

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: احتمال بارش رگباری باران امروز در شهرهای شمالی و شرقی استان وجود دارد که می‌تواند موجب وقوع سیلاب‌های موقت و آبگرفتگی معابر شود.

علی پناهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع میزان بارش‌ها زیاد برآورد نشده، اما چون ماهیت آنها رگباری و نقطه‌ای است، می‌تواند خسارت زا باشد. 

وی افزود: در شبانه روز گذشته نیز شاهد بارش باران در برخی از نقاط استان بودیم که روستای قجور در بیجار با ۱۰ میلی‌متر، یاسوکند ۶ و بابارشانی یک میلی‌متر بیشترین میزان بارش را داشتند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: از روز یکشنبه تا پایان هفته وضعیت هوای استان پایدار است و بجز رشد پوشش ابر، وزش باد و گرد و خاک رقیق پدیده دیگری مشاهده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: از روز دوشنبه دمای هوای استان کردستان روند افزایشی دارد و به طور میانگین دما از یک تا سه درجه گرمتر می‌شود.

پناهی در ادامه با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته روستای سلین سروآباد با دمای ۴۶ درجه سانتیگراد دومین نقطه گرم کشور و گرمترین نقطه استان بود، ادامه داد: روستای قاملو قروه با دمای ۱۳ درجه خنکترین نقطه استان بود و دمای شهر سنندج نیز بین ۲۵ و ۳۹ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha