۱۴ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۲۳
کد خبرنگار: 1222
کد خبر: 84838349
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید تضمینی گندم در شهرستان اسفراین ۳۰ درصد افزایش یافت

بجنورد_ ایرنا_ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین گفت:  ۱۷ هزار تن گندم در چهار ماه نخست سالجاری از کشاورزان این شهرستان خرید تضمینی شد که به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت.

علی برغمدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برداشت گندم در این شهرستان خراسان شمالی از نیمه های خردادماه آغاز و تا اواخر مردادماه ادامه دارد و پیش بینی می شود تا پایان برداشت ۲۰ هزار تن گندم  وارد سیلوهای شهرستان شود.

به گفته وی؛ در چهار ماهه نخست سال گذشته، پنج هزار و ۲۰۰ تن گندم از کشاورزان خریداری شده بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین افزود: در سال زراعی جاری ۶ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گندم آبی رفت که نسبت به سال های گذشته میزان قابل ملاحظه ای بود.

وی اقدام دولت و وزارت جهاد کشاورزی در افزایش نرخ گندم را از دلایل افرایش میزان خرید تضمینی این محصول راهبردی ذکر کرد و افزود: گندم به صورت تضمینی و با قیمت مصوب ۱۰۵ هزار ریال و با احتساب ۱۰ هزار ریال به عنوان هدیه در مجموع به قیمت ۱۱۵ هزار ریال خریداری می شود و خرید گندم تنها از طریق سامانه جامع پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی انجام می‌شود.  

 خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار را اراضی زراعی و مابقی را باغ تشکیل می دهد که حدود ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی  محسوب می شود.

کشاورزان این استان امسال در سطح ۴۷ هزار هکتار اراضی گندم آبی، ۹۴ هزار هکتار گندم دیم، ۲۶ هزار و ۵۰۰ هکتار جو آبی و ۲۳ هزار و ۲۰۰ هکتار جو دیم کشت کرده اند.

برداشت و خرید گندم از کشاورزان خراسان شمالی از نیمه خردادماه آغاز می شود و بارندگی های خردادماه امسال امید زیادی را به کشاورزان این خطه داد که باعث افزایش عملکرد ۳۰ تا ۴۰ درصد اراضی دیم می شود.

 ۲۸ مرکز برای خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان سازمان دهی شد و این مکان ها آماده تحویل گرفتن محصول کشاورزان است.

شهرستان ۱۲۰هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد  یکی از قطب های کشاورزی خراسان شمالی که معیشت بخش زیادی از مردم آن  از راه کشاورزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha