۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84838451
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیمه سلامت کردستان ۶ میلیارد ریال برای درمان ناباروری پرداخت کرد

سنندج- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: از اول دی سال گذشته تاکنون ۶ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال برای درمان ناباروی به مراکز درمانی و خصوصی زیرپوشش این بیمه در استان پرداخت شده است.

انور اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در راستای افزایش جمعیت و ابلاغ دستورالعملی از سوی سازمان مرکزی، زمینه پرداخت هزینه خدمات ناباروری زوجین از سوی بیمه سلامت از دی سال ۱۴۰۰ در استان فراهم شد.

وی افزود: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی و به منظور افزایش جمعیت، زوج های نابارور تا سه نوبت در سال و تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال می‌توانند هزینه خدمات تشخیصی و درمانی پیشرفته را در مراکز دولتی و خصوصی از محل بیمه سلامت دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان یادآور شد: بر این اساس بیمه شدگان می‌توانند از خدمات تخصصی سه دوره شامل "آی یو آی"، "آی وی اف"  و "اف ای تی" با پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز درمان ناباروری و ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیردولتی در بخش های عمومی غیردولتی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت استان در این زمینه با ۲ مرکز دولتی و خصوصی شامل مرکز ناباروی بیمارستان بعثت سنندج  و مطب دکتر معصوصه رضایی قرارداد بسته است، گفت: از دی ماه سال گذشته تاکنون ۲۱۵ پروژه مربوط به ناباروری در این ۲ مرکز تشکیل و بیمه سلامت بیش از ۶ میلیارد ریال به این مراکز پرداخت کرده است.

در استان کردستان بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار نفر بیمه سلامت دارند که بیشترین تعداد آنان با ۶۰۰ هزار نفر در روستاها ساکن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha