۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۳۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84838518
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار زنجان: تصمیم گیری در حوزه اقتصاد باید چابک و سریع باشد

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان با تاکید بر اینکه پاسخگویی به مسائل باید سریع باشد، گفت: هم اکنون دوره تحریم را می‌گذرانیم و در حال برنامه‌ریزی استراتژی مقابله با آن هستیم بنابراین تصمیم گیری در حوزه اقتصاد باید با در نظر گرفتن این مسائل چابک، فرز و سریع باشد.  

به گزارش ایرنا، محسن افشارچی روز شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، با بیان اینکه اتفاقاتی که در کلان کشور رخ می‌دهد مثبت است اما ایراداتی هم دارد، افزود: اصل موضوع این است که فرهنگ شکل متفاوتی به خود گرفته است، بجای اینکه به طور مستمر درگیر موضوع فروش نفت باشیم، پیگیر این مسائل هستم که حجم تجارت خارجی کشور چگونه در حال انجام است.

وی، با بیان اینکه تراز تجارت خارجی در سه ماه اول سال مثبت و ۶۰۰ میلیون دلار بوده است، گفت: کل تجارت خارجی ۲۵.۵ میلیارد دلار بوده که رقمی به صادرات و رقمی به واردات اختصاص دارد و این نشان می‌دهد که فرهنگ اقتصادی کشور تکان خورده است و فکر صرفا فروختن نفت و توسعه دولت محور نیست و توسعه بر مبنای بخش خصوصی است.

 این مسوول، با بیان اینکه انرژی که ما در استان به کار گرفته‌ایم بیشتر توسعه بخش خصوصی است و توسعه دولت، محور نیست ادامه داد: بیشترین ارزش را در استان به بخش خصوصی قائل هستیم، اگر گفتمان به این شکل باشد کم کم به مراجع تصمیم‌گیر پایین تر هم این گفتمان سرازیر می‌شود.  

افشارچی با اشاره به اینکه با تغییر گفتمان و فرهنگ بطور قطع در مدت زمان کوتاهی مسائل حل خواهد شد، افزود: بر این اساس حجم سرمایه‌گذاری در زنجان افزایش خواهد یافت و برای اینکه بتوانیم سرمایه‌گذاران را جذب کنیم با سرمایه‌گذاران در ارتباط هستیم و امیدواریم قدم‌های مثبتی در این خصوص برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه ما در انتهای چرخه تولید قرار داریم و در یک مثال ما تولید کننده موادی هستیم که هیچ نقشی در تولید ماشین‌آلات خط تولید و دانش آن نداریم، اظهار داشت: گفتمان کشور این است که به سمت اقتصاد دانش‌بنیان پیش رویم اما این امر زمان‌بر خواهد بود.

استاندار زنجان گفت: در زمان حاضر مشکلی در معافیت گمرکی ماشین‌آلات خط تولید که ساخت خارج هستند وجود دارند، اما باید به طور جامع مسایل را نگاه و در سطح کشور آنها را حل کرد.  

این مسوول با بیان اینکه اتفاقاتی که در یک محل رخ می‌دهد تاثیر و طبعات خود را در جایگاه دیگری می‌گذارد، گفت: هر زمان برای تولید کننده محدودیت‌هایی ایجاد می‌شود سیستم‌ باید به صورت چابک پاسخگو باشد.

وی یادآوری کرد: باید کاری کرد که تولید کننده این مساله را درک کرده و در طول زمان خود را با این موضوع تطبیق دهد تا مشکلات در یکی ۲ سال آینده حل شود.

افشارچی با اشاره به مساله معافیت گمرکی ماشین‌آلات خط تولید ساخت خارج، افزود: مساله معافیت گمرکی ماشین‌آلات خط تولید که ساخت خارج از کشور هستند، در سطح کشوری باید حل بشود، چون این موضوع خود به نوعی مانع برای رشد ظرفیت تولیدی به شمار می‌رود.

استاندار زنجان با بیان اینکه مهم است که ارز واردات از محل صادرات تامین شود، افزود: باید به صادرت ارزش دهیم و از این محل تامین تامین کننده ارز کشور باشیم.

وی، با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، خاطرنشان کرد: زنجانی‌ها با توجه به اینکه شخصیت مستقلی در عزاداری امام حسین(ع) دارند؛ باید روزی خود را در دهه محرم بگیرند، با این حال درخواست این است که ابتدا مسائل کلان اقتصاد کشور و در نهایت استان و نعمات پیگیری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha