ولایت‌مداری از آموزه‌های مهم واقعه عاشورا است

قزوین- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: ولایت‌مداری و در کنار آن بصیرت افزایی از آموزه‌های مهم واقعه عاشورا به شمار می‌رود که باید در آن تعمق کنیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی روز یکشنبه در جمع عزاداران هیات انصار الحسین (ع) شهر الوند افزود: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با قیام خود درس های زیادی به ما آموختند و موجب شدند تا امت اسلامی نجات یابد.

این مسوول گفت: از واقعه کربلا باید درس بگیریم که هیچ گاه از ریسمان امامت و ولایت دست برنداریم در غیر این صورت متضرر شده و در مسیر سعادت قدم برنخواهیم داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: هیچ بهانه ای از ما برای اینکه پای ولایت نایستیم، پذیرفته نیست و اگر این کار را انجام بدهیم مانند همان قشری خواهیم بود که به بهانه های مختلف نظیر زن و فرزند، مال و قوم و عشیره، امام حسین (ع) را در واقعه عاشورا تنها گذاشتند.

وی با اشاره به فلسفه آفرینش انسان از سوی خداوند متعال، اظهار داشت:بندگی کردن یعنی آنچه که خداوند خوب و نیک می‌داند انجام بدهیم و آنچه که خدا نا زیبا می‌بیند ترک کنیم که این مهم را در حرکت امام حسین(ع) و یاران با وفایش در قیام عاشورا به خوبی مشاهده می کنیم.

حجت الاسلام مجیدی با بیان اینکه انبیاء و ائمه چراغ راه هدایت بشر هستند، تصریح کرد: بهانه خلقت ما نیز طبق همین ایات مبارک قران کریم وجود حضرت رسول (ص) است و خداوند برای راهنمایی ما پیامبران و ائمه اطهار (ع) را مربی و راهنما قرار داد تا مسیر را گم نکنیم.

وی با اشاره به فلسفه قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، افزود: باید توجه داشته باشیم که فلسفه قیام اباعبدالله دو علت اصلی دارد که اول بیان دلیل خلقت و دوم احیای بهانه خلقت که همانا زنده نگه داشتن دین خدا و رسالت و سنت پیامبر اکرم (ص) است.

حجت الاسلام مجیدی گفت: امام حسین (ع) فرموده اند من برای هوای نفس و پست مقام قیام نکردم بلکه قیام کردم تا امور امت جدم را اصلاح کنم و امربه معروف نهی از منکر کنم و سیره جدم را احیا نمایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: امام حسین (ع) به کربلا آمد تا بگوید مسیر ولایت و امامت جانشین پیامبر مسیر کمال انسانی است و اگر به کربلا نمی آمد  و قیام نمی‌کرد امر امام و ولی از بین می‌رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha