ایوانکی با ۳۷ میلیمتر رکورددار بارندگی طی روزهای گذشته در استان سمنان بود

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بیشترین بارش‌ها در استان طی روزهای گذشته مربوط به ایوانکی در گرمسار به میزان ۳۷ میلیمتر و حسین آباد در کالپوش میامی با ۲۰.۸ میلیمتر بود.

ایرج مصطفوی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: روستای لرد در شهرستان مهدیشهر به میزان ۱۶ میلیمتر، چاشم ۱۱.۵ میلیمتر، آرادان ۹ میلیمتر و روستای چنداب در گرمسار نیز جزو مناطق پربارش استان سمنان طی روزهای گذشته در مرداد ۱۴۰۱ بودند.

وی ادامه داد: بیشترین بارش باران در سال زراعی جاری از مهر ۱۴۰۰ تا کنون مربوط به رضوان در شهرستان میامی به میزان ۳۶۰ میلیمتر است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به هشدار نارنجی گفت: احتمال خسارت گسترده در استان به دلیل بارش باران، رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ،گاهی باد شدید و گرد وخاک تا پایان وقت امروز نهم مرداد ماه دور از انتظار نیست.

مصطفوی ابراز داشت: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، هشدار نارنجی هواشناسی استان مربوط به امروز و فردا و  در ارتفاعات شمالی،شمال غربی، نواحی غربی و مرکزی است.
وی ادامه داد: امروز و فردا برای شهرستان سمنان هوای ابری و نیمه ابری در بعضی ساعت همراه با وزش باد شدید و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت آینده خنک‌ترین منطقه استان رضوان در شهرستان میامی با دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: امروز کمینه دمای هوای شهر سمنان ۲۶و بیشینه ۳۷ درجه سانتی‌گراد پیش بینی می شود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha