۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۵۶
کد خبر: 84839826
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لاشه یک راس بز وحشی شکار شده در خلخال کشف شد

۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۵۶
کد خبر: 84839826
لاشه یک راس بز وحشی شکار شده در خلخال کشف شد

اردبیل -ایرنا -سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال از کشف و ضبط لاشه یک راس بز وحشی شکارشده توسط شکارچیان متخلف در منطقه حفاظت شده آق داغ این شهرستان خبر داد.

نعمت اله جوانمردی امروز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خلخال اعلام کرد: یک شکارچی متخلف که اقدام به شکار غیرمجاز یک راس بز کوهی در داخل منطقه حفاظت شده آق داغ  این شهرستان  کرده بود  توسط محیط‌بانان پاسگاه محیط بانی سوسهاب دستگیر و تحویل مقامات قضایی منطقه شد.

 سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت: مامورین اجرائی پاسگاه محیط بانی پس از کسب مجوزهای لازم از دستگاه قضایی با بازرسی محل زندگی فرد متخلف شکار، لاشه یک راس بز کوهی را کشف و ادوات شکارچی متخلف را توقیف کرده و بهمراه فرد دستگیر شده تحویل حوزه قضایی کردند.

 جوانمردی با بیان اینکه بر اساس ماده ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی هر کس بر خلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده کند، به حبس از سه‌ ماه تا سه سال محکوم خواهد شد، افزود: از فرد متخلف لاشه یک راس بز کوهی وحشی به همراه یک قبضه اسلحه شکاری و تعدادی فشنگ کشف و ضبط شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال ادامه داد:علاوه بر این محیطبانان اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان موفق به کشف یک قبضه اسلحه شکاری قاچاق از شکارچیان متخلف در مناطق آزاد واقع در بخش شاهرود شدند.

جوانمردی افزود:  این شکارچی متخلف هم پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل حوزه قضایی بخش شاهرود خلخال شد.

وی با تشکر از همکاری پلیس امنیت و دوستداران محیط زیست در کشفیات انجام گرفته گفت: گشت و کنترل شبانه روزی ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال در مناطق تحت مدیریت در منطقه حفاظت شده آق داغ و مناطق آزاد به طور جدی و مستمر انجام می شود اهالی شهرستان می توانند تخلفات زیست محیطی را به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط زیست استان گزارش کنند.   

 سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال خاطرنشان کرد: با هدف کاهش آسیب‌های وارده و پیشگیری از بروز هرگونه تعارض انسانی به زیستگاه‌های بزهای کوهی و سایر جانواران وحشی در منطقه حفاظت شده آق داغ، یگان حفاظت محیط زیست خلخال گشت و کنترل خود را بصورت شبانه روزی افزایش داده تا دست غارتگران طبیعت را از زیستگاه‌های گونه های جانوری ارزشمند و حمایت شده منطقه حفاظت شده این شهرستان کوتاه کند.

لاشه یک راس بز وحشی شکار شده در خلخال کشف شد

منطقه حفاظت شده آق داغ  در سال ۱۳۸۹ طی مصوبه ۳۲۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مصوب و ثبت رسمی شده است.

این منطقه با وسعت ۸۸ هزار هکتار در جنوب استان اردبیل واقع  و به عنوان بزرگترین و وسیعترین منطقه حفاظت شده این استان دارای گونه‌های جانوری ارزشمند و نادر همچون پلنگ، سیاه گوش، بز کوهی، کفتار، خرس، گرگ، گراز، روباه، شاهین، عقاب، کبک، تیهو و سایر حیوانات وحشی کم‌یاب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha