۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۲۲
کد خبرنگار: 955
کد خبر: 84840118
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خراسان رضوی آماده میزبانی از پنج شهید مدافع حرم می شود

مشهد- ایرنا- مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضویگفت: خراسان رضوی بویژه مردم شهید پرور مشهد و نهادهای متولی دوشنبه آماده میزبانی از پیکر پاک پنج شهید تازه تفحص شده مدافع حرم حضرت زینب(س) می شوند.

 صدیقه خدیوی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: پیکر پاک سردار شهید "عبدالله اسکندری"، سردار شهید "رحیم کابلی"، شهید والامقام "مصطفی تاش موسی"، شهید والامقام "محمد امین کریمیان" و شهید والامقام "عباس آسمیه" که به تازگی شناسایی شده اند، اواخر وقت امروز یکشنبه به صورت زمینی وارد مشهد خواهند شد.

وی ضمن دعوت از آحاد مردم برای تشییع این شهدا افزود: زمان شهادت این اسوه های ایثار مربوط به سالهای ۹۳ تا ۹۵ بوده و سه شهید واقعه خان طومان نیز درمیان آنها است.

وی گفت: این شهدا فردا دوشنبه ساعت ۱۸ از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی تشییع و پس از اجرای مراسم ویژه و طواف گرد مضجع منور رضوی، به تهران منتقل می شوند.

بر اساس اعلام روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با عنایات الهی و تلاش‌های مستمر و شبانه‌روزی گروه تفحص، هویت پیکر مطهر پنج شهید مدافع حرم از استان‌های مازندران، البرز و فارس با نام‌های"عبدالله اسکندری"، "رحیم کابلی"، "مصطفی تاش موسی"، "محمد امین کریمیان" و "عباس آسمیه"، از طریق تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک سپاه شناسایی و تایید شد و پیکرهای مطهر این شهدای والامقام به میهن اسلامی بازگشته اند.

پیکرهای مطهر این شهدای والامقام پس از طواف و زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) به زادگاه خویش رهسپار خواهند شد تا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا تشییع و خاکسپاری شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha