بیش از ۶ هزار نفر در بانه عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند

سنندج- ایرنا- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان اظهار داشت: دربانه ۶ هزار و ۲۲۳ نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند که از این تعداد ۹۲ نفر مستمری دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد توانا روز یکشنبه نخستین ستاد راهبردی بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر بیان اینکه بیمه  کشاورزان، روستاییان و عشایر چتر حمایتی برای این قشر است اظهار داشت: ۲۰ هزار و ۶۸۱ نفر در شهرستان بانه مشمول صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند که ۱۸ هزار و ۵۲۶ نفر در مناطق روستایی و مابقی در مناطق شهری زندگی می کنند.

وی اضافه کرد: با اشاره به جمعیت یک میلیون و ۶۳۰ هزار نفری کردستان گفت: درکردستان ۲۲۳ هزار نفر مشمول بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند

 خدری گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یکی از سه صندوق بیمه  بزرگ کشور است که دولت ۷۰ درصد هزینه این بیمه توسط پرداخت می کند که زیر نظر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از مستمری بیمه بازنشستگی، پرداخت به بازماندگان فوت شده و از کار افتادگی برخوردار است ضافه کرد:افراد می توانند هزینه بیمه را به صورت اقساط و سه ماهه پرداخت کنند.که در هشت سطح برای فرد تعریف شده که متقاضی می تواند یکی از هشت سطح را انتخاب کند.

توانا با بیان اینکه حداقل سن برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ۱۸ و حداکثر ۵۰  سال است، گفت: کشاورزان، روستاییان، عشایر، کارگران فصلی، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، رانندگان حمل بار بین شهری، شاغلان حوزه صنایع و هنرهای دستی، زنبورداران، بافندگان قالی، فرش، گلیم و جاجیم، کارکنان مراکز و شرکت های وابسته نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مشمول این صندوق می شوند.

وی اضافه کرد: براساس تفاهمنامه های منعقد شده با سپاه کسانی که عضو بسیج هستند می توانند عضو این صندوق شوند مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و خادمین و مربیان قران نیز می تواند عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شوند.

 بیمه عشایر و روستایی یکی از ظرفیت های مهم برای محرومیت زدایی است

سرپرست فرمانداری شهرستان بانه نیز گفت: بزرگترین ماموریت و پیام انقلاب اسلامی در راستای ایجاد عدالت اجتماعی و محرومیت زدایی است و بیمه عشایر و روستایی یکی از ظرفیت های مهم برای محرومیت زدایی است.

کمال خدری افزود: قانون تامین اجتماعی با رویکرد نظام مقدس اسلامی مبتنی بر عدالت اجتماعی و محرومیت زادیی است و بیمه اجتماعی نقش مهمی در توسعه زندگی روستاییان دارد چراکه اساس تشکیل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر حمایت از اقشار ضعیف جامعه و تحت پوشش قرار دادن این قشر زحمت کش است.

وی اظهار داشت: کشاورزان، روستاییان و عشایر مستحق حمایت هستند چراکه امنیت غذایی، اقتصادی و حتی امنیت سیاسی به واسطه این افراد ایجاد می شود این قشر پیشگامان میراث فرهنگی هستند که وفاداری خود را به انقلاب در دوران دفاع مقدس نشان دادند.

خدری با اشاره به عدم آشنایی بسیاری از روستاییان به مزایای این بیمه گفت: سیاست و رویکرد ما باید با آگاهی بخشی به این اقشار باشد با آگاهی بخشی به این اقشار در آینده شاهد حمایت های بیشتر و رویکرد بهتری برای صندوق خواهیم بود.

وی ادامه داد: بحث فرهنگ سازی و در اولویت قرار دادن بیمه برای کشاورزان و روستاییان و آشنایی با مزیت های این صندوق از مهمترین اهداف مدیران در جامعه هدف باید باشد چراکه انجام این کار مهم و اساسی بزرگترین خدمت به این اقشار است.

سرپرست فرمانداری شهرستان بانه اظهار داشت: برای آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در این زمینه باید از طریق امامان جماعت، بخشداران، دهیاران وشوراهای اسلامی انجام شود.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۱۳۸۴ تاسیس شد.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha