۱۰ مرداد ۱۴۰۱، ۰:۱۱
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84840345
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سخنگوی گردان‌های القسام فلسطین از شهادت یکی از مبارزان خبر داد

تهران - ایرنا - سخنگوی گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) یکشنبه شب از شهادت یکی از مبارزان این نیروها حین نگهبانی از نظامیان اسیر صهیونیست خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری معا فلسطین، «ابوعبیده» به مناسبت هشتمین سالروز نبرد «العصف المأکول» که طی آن دو نظامی صهیونیست به اسارت گرفته شد، اعلام کرد که مکان نگهداری یکی از این اسرا در جریان نبرد سیف القدس در سال گذشته هدف بمباران رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

وی افزود: فرماندهی این گردان اجازه داد بمباران این مکان در جریان نبرد سیف‌القدس که طی آن یکی از مبارزان یگان «سایه» شهید و سه نفر دیگر زخمی شدند، افشا شود.

سخنگوی گردان‌های القسام تأکید کرد که بنابه دلایل امنیتی از افشای نام مبارزی که در این حمله به شهادت رسید، خودداری می‌کند و در آینده در صورت فراهم بودن شرایط نام او را افشا خواهد کرد.

جرقه جنگ ۱۱ روزه سیف القدس در اثر حوادثی که از آوریل سال ۲۰۲۱ در محله شیخ جراح و مسجد الاقصی در حال وقوع بود، زده شد.

گروه‌های مقاومت فلسطینی برای عملیات خود در این جنگ، نام شمشیر قدس را انتخاب کردند، در حالی که اسرائیل عملیات نظامی خود در غزه را "نگهبان دیوارها" نامید.

به گفته منابع اسرائیلی، در طول این جنگ ۱۱ روزه، گروه‌های مقاومت بیش از چهارهزار موشک به سمت شهرهای جنوب و مرکز اراضی اشغالی شلیک کردند که به گفته منابع اسرائیلی، ۱۲ اسرائیلی کشته و حدود ۳۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر، این جنگ بیش از ۲۰۰ شهید فلسطینی و هزاران زخمی برجای گذاشت، وخامت اوضاع اقتصادی ساکنان نوار غزه را تشدید کرد و بر اساس آمارهای رسمی حدود ۴۷۹ میلیون دلار خسارت برجای گذاشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha