قاضی عسکر بر همکاری میان موسسه دارالحدیث آستان عبدالعظیم و وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد

شهرری - ایرنا - تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بر لزوم همکاری های مشترک میان موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث آستان و وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر در جریان دیدار احمد محمود زاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، وزارت آموزش و پرورش را مهمترین وزارتخانه کشور دانست و افزود: حوزه آموزش و پرورش کشور با وجود حدود ۱۶ میلیون محصل و معلم که وظیفه تربیت آینده سازان کشور را دارند، بسیار حائز اهمیت است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: ایجاد مدارس غیر دولتی با رویکرد فرهنگی یکی از نیازهای امروز سیستم آموزشی کشور است.

وی با اشاره به نبود امکانات کافی برای عموم مدارس کشور، یادآورشد: با تدبیر مرحوم آیت الله ری شهری، مجتمع آموزشی حکمت نبوی تاسیس شد و در سالیان گذشته خدمات آموزشی و فرهنگی مطلوبی به فرزندان ری داشته است و ما نیز درصدد توسعه این مدارس در شهرستان ری هستیم.  

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به ظرفیت های فراوان منطقه ری اظهار داشت: این منطقه با وجود محرومیت های بسیار، استعدادها و نخبگان فراوانی دارد که با توسعه ظرفیت های آموزشی مطلوب در شهرستان، می توان بیش از گذشته از استعدادها و تخصص فرزندان ری در مسیر توسعه و پیشرفت کشور استفاده کرد.

وی با تاکید بر دغدغه رهبر معظم انقلاب در حوزه آموزش و پرورش کشور خاطر نشان کرد: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برکات فراوانی دارد که بی شک در سایه اجرای این سند، بسیاری از اهداف متعالی در نظام آموزشی کشور محقق خواهد شد.

حجت الاسلام قاضی عسکر با تاکید بر لزوم همکاری های مشترک میان موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث و وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با تالیف و تولید بیش از ۴۰۰ اثر فاخر در حوزه های مختلف اسلامی و با وجود رشته های متنوع آموزشی در دانشگاه قرآن و حدیث می تواند در حوزه تامین متون کتب معارفی دانش آموزان و همچنین بهره وری از دانش آموختگان این دانشگاه در حوزه آموزشی، فرهنگی و تربیتی مدارس کشور مورد استفاده قرار گیرد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به اهمیت امور پرورشی و فرهنگی در مدارس، تاکید کرد: تحصیل، تربیت و پرورش دانش آموزان، باید به گونه ای باشد که نخبگان ما به هر دلیلی به سمت مهاجرت به کشورهای دیگر نروند و اگر حتی فردی برای ادامه تحصیل خود به خارج از کشور عزیمت کرد، خود را مدیون این کشور و نظام بداند و بعد از فارغ التحصیلی جهت خدمت به مردم و جامعه به کشور بازگردد؛ بنابراین اگر ما بتوانیم این باور را در نسل جوان پدید آوریم به موفقیت بزرگی دست یافته ایم.

وی با بیان اهمیت موضوع روش های تبلیغی در مواجهه با نسل جوان مطابق با اصول مخاطب شناسی و زمان شناسی ادامه داد: حضور مبلغان و روحانیون پرورش یافته و آشنا با ادبیات نسل جوان و مسلط به مباحث روانشناسی، یکی از امور لازم در سطح مدارس کشور است که دانشگاه قرآن و حدیث با توجه به فارغ التحصیلان فراوان در این حوزه می تواند خدمات شایسته‌ای در تامین مبلغین مدارس ارائه دهد.

در این دیدار محمود زاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با عرض خیر مقدم به تولیت آستان مقدس و تاکید بر دغدغه وزارت آموزش پرورش در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ایجاد مدارسی با رویکرد اسلامی و تربیتی در راستای تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی بر همکاری این وزارتخانه با آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در همه زمینه های فرهنگی و آموزشی اعلام آمادگی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha