۱۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۴۹
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84841000
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی پرداخت شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: از اول امسال تاکنون ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه از طریق صندوق امداد ولایت به مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر نیازمندان استان پرداخت شده است.

رضا طوسی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در راستای ترویج فرهنگ قرض الحسنه و بانکداری اسلامی تاسیس شده است، اظهار داشت: تسهیلات پرداختی این صندوق در زمینه اشتغال، حمایت و سلامت، مسکن و خدمات دانشجویی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه  از اول امسال تاکنون از طریق این صندوق، هزار و ۷۵۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه به میزان ۲۴۰ میلیارد ریال به نیازمندان استان پرداخت شده است، گفت: ۲۳۵ مورد از تسهیلات پرداختی در زمینه اشتغال، هزار و ۲۵۰ مورد در زمینه خدمات حمایتی، ودیعه مسکن و درمان، ۸۵ مورد در بخش مسکن و ۳۰ مورد در بخش فرهنگی و دانشجویی بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یادآور شد: همچنین از محل سپرده خیران ۱۵۰ فقره تسهیلات به نیازمندان استان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: خیران می توانند با سپرده گذاری در این صندوق و با حفظ اصل سرمایه خود با معرفی افراد نیازمند در زمینه پرداخت تسهیلات به نیازمندان مشارکت و کمک کنند.

به گفته وی یکی از برنامه ها و اهداف اصلی این صندوق کمک به نیازمندان و محرومان جامعه با استفاده از سپرده گذاری خیرین است و در این راستا با ارائه تسهیلات علاوه بر مددجویان زیر پوشش کمیته امداد به نیازمندانی که زیر پوشش امداد نیز نیستند، کمک می‌شود.

طوسی اظهار داشت: تسهیلات پرداختی صندوق امداد ولایت تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال و به صورت کاملا قرض الحسنه و بدون سود و کارمزد است.

صندوق قرض الحسنه امداد ولایت توسط کمیته امداد و با اخذ مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با هدف کمک به ترویج فرهنگ قرض الحسنه و تحقق سیاست های بانکداری اسلامی تاسیس شده است.

تحقق بانکداری اسلامی، جذب منابع بیشتر برای اعطای تسهیلات به نیازمندان و تغییر رویکرد کمک های امداد از بلاعوض به معوض از دیگر اهداف راه اندازی این صندوق است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha