۱۰ مرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۰۰
کد خبر: 84841332
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۶۹ تن کالای اساسی در خلخال توزیع شد

۱۰ مرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۰۰
کد خبر: 84841332
۸۶۹ تن کالای اساسی در خلخال توزیع شد

اردبیل - ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال از توزیع ۸۶۹ تن کالای اساسی و مایحتاج عمومی مردم به قیمت تنظیم بازار طی ۵ ماهه گذشته در این شهرستان خبر داد.

 محمد شادخاطر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد : این کالاهاکه از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تا انتهای تیرماه امسال تامین ،تهیه و توزیع شده، شامل انواع برنج خارجی از جمله ۲۳۶ تن تایلندی ، ۳۲۵ تن برنج هندی ،۳۴ تن برنج پاکستانی ، ،۱۸۹ تن شکر مورد مصرف خانوار ،۵۷ تن شکر مورد مصرف اصناف ،۲۰ شکر صنف وصنعت ،۸۳ تن گوشت سفید مرغ منجمد ،۲۵ تن گوشت قرمز منجمد دام،۴۶ تن قند و ۴ تن روغن است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال گفت: با تامین و عرضه کالاهای اساسی از قبیل گوشت گرم، مرغ، روغن و شکر بازار شهرستان خلخال به آرامش رسیده و در حال حاضر هیچ کمبودی در تامین کالاهای ضروری و مورد مصرف روزانه مردم وجود ندارد.

شادخاطر با اشاره به تشکیل تیم‌های بازرسی با بکارگیری از ظرفیت برخی از ارگان‌ها و نهادها توسط مدیریت جهاد کشاورزی و بازرسی‌های میدانی از فروشگاه‌های عرضه کالاهای اساسی اظهار کرد: در حال حاضر هیچ‌گونه کمبودی در خصوص تامین اقلام اساسی و مایحتاج عمومی و مورد مصرف روزانه مردم این  شهرستان وجود ندارد و با احتکار کنندگان کالا هم با جدیت برخورد می‌شود.

۸۶۹ تن کالای اساسی در خلخال توزیع شد

مدیر جهاد کشاورزی خلخال با اشاره به کاهش سهم گوشت گرم مرغ ارسالی از مرکز استان اردبیل به این شهرستان در روزهای اخیر اظهار کرد: گوشت گرم و منجمد مرغ متناسب با افزایش جمعیت شناور شهرستان و افزایش گردشگران در ایام تعطیلات تابستان تامین می‌شود .

شاد خاطر گفت: هم‌اکنون بطور میانگین روزانه بین ۹ الی ۱۰ تن گوشت گرم مرغ در این شهرستان مصرف می‌شود  و این رقم در روزهای تعطیل و افزایش ورودی گردشگران به ۱۵ تن در روز نیز افزایش می‌یابد.

دبیر ستاد تنظیم بازار خلخال با بیان اینکه به علت فقدان وجود کشتارگاه طیور در خلخال گوشت گرم مرغ مورد نیاز مردم از کشتارگاه‌های مرکز استان اردبیل تهیه می شود ،افزود: در روزهای اخیر  ارسال گوشت گرم مرغ از شهرستانهای مشگین شهر و گرمی به خلخال موجب افزایش کرایه این کالای اساسی و در نتیجه مورد اعتراض مباشرین حمل و توزیع گوشت گرم مرغ خلخال  شده است.

۸۶۹ تن کالای اساسی در خلخال توزیع شد

وی یادآورشد: انتظار می‌رود سازمان جهاد کشاورزی  استان اردبیل گوشت گرم مرغ این شهرستان را تنها از مرکز استان به این شهرستان ارسال و از تحمیل افزایش کرایه بهای ناشی از افزایش مسافت حمل مرغ به مردم خلخال جلوگیری کند .

مدیر جهاد کشاورزی خلخال با اشاره به نوسان قیمت گوشت قرمز دام در این شهرستان گفت: در حالی که در روزهای اخیر گوشت قرمز گوسفند به قیمت هر کیلو ۱۱۰ هزار تومان در قصابی ها عرضه می شد قیمت گوشت لخت و بدون استخوان گوساله به قیمت ۲۲۰ هزار تومان عرضه شده که با قیمت اعلام شده از سوی کمیسیون تنظیم بازار این شهرستان که ۱۴۵ هزار تومان است تفاوت فاحشی دارد.

بر اساس این گززارش در جلسه تنظیم بازار امروز دوشنبه خلخال آخرین وضعیت قیمت گوشت قرمز دام بررسی و بر تعیین و اعلام قیمت تنظیم بازار گوشت دام از سوی کمسیون نظارت و با هدف برای پیشگیری از فروش این کالای اساسی به قیمت های متفاوت در بازار این شهرستان تاکید شد .

خلخال در جنوب اردبیل  واقع شده و از شهرستان‌های گردشگرپذیر کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha