۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۰۰
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84841521
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

والیبال کردستان نیازمند حامی مالی و امکانات سخت افزاری است

سنندج- ایرنا- رییس هیات والیبال استان کردستان گفت: والیبال استان کردستان دارای ورزشکاران مستعد بسیاری است، اما از لحاظ سخت افزاری و حامی مالی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش ایرنا، امید مهتاب روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان اظهار داشت: واحدهای تولیدی و کارخانجات بسیاری همچون پتروشیمی و لاستیک بارز را در استان داریم که باید از حوزه ورزش حمایت کنند، چون تقویت بخش ورزش، کاهش آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه شورا و شهرداری سنندج نیز حمایتی از این رشته نمی‌کنند، افزود: تعدادی زمین بلااستفاده را در داخل شهر داریم که شهرداری می‌تواند آنها را در اختیار علاقمندان و ورزشکاران والیبال قرار دهد.

رییس هیات والیبال کردستان به حضور تیم والیبال راه یاب ملل مریوان در لیگ برتر کشور نیز اشاره کرد و گفت: در صورتی که واحدهای بزرگ صنعتی از بخش ورزش استان حمایت نمی‌کنند، اسپانسر تیم راه یاب ملل کار بسیار بزرگی را انجام داده‌اند که جای قدردانی دارد.

وی اضافه کرد: البته این انتظار را نیز از تیم راه یاب ملل داریم که در ترکیب تیم خود از ورزشکاران بومی استان استفاده کند.

مهتاب، به شرکت بانوان والیبالیست استان در لیگ دسته یک کشور برای اولین بار اشاره کرد و ادامه داد: همچنین توانستیم میزبانی مسابقات قهرمانی کشور را نیز در اختیار بگیریم در صورتی که تاکنون هیچگونه کمک مالی به هیات ما نشده و تمامی هزینه‌ها را خود هیات تقبل کرده است.

وی گفت: والیبال استان کردستان در بین ۳۱ استان کشور رتبه هشتم را در اختیار دارد و سه هزار و ۳۵۲ نفر والیبالیست سازمان یافته شامل یک هزار و ۵۵۲ نفر خانم و یک هزار و ۸۰۰ نفر مرد در این رشته فعالیت می‌کنند.

رییس هیات والیبال کردستان افزود: تعداد مربیان بین المللی والیبال در استان کردستان ۱۸ نفر شامل پنج نفر خانم و ۱۳ نفر آقا و تعداد داوران ملی هم ۱۵ نفر شامل سه نفر خانم و ۱۲ نفر آقا بوده و در مجموع ۲۸۰ نفر داور و مربی درجه یک، دو و سه در استان مشغول به فعالیت هستند.

وی همچنین به حضور «احسان احمدی» از والیبالیست‌های استان به عنوان لژیونر در لیگ کشور پرتغال اشاره و در ادامه افزود: ۱۱ باشگاه ورزشی والیبال در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند اما باید بررسی کرد که چه خروجی داشته‌اند.

مهتاب برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف را نیز از جمله اقدامات هیات والیبال استان کردستان برشمرد و یادآور شد: طی پنج ماه اخیر چندین دوره مربیگری، داوری و ارتقای سطح دانش کیفی مربیان و بازیکنان در استان کردستان برگزار شده است و علاوه بر این برای استعدادیابی، والیبال محلات و روستاها نیز برنامه‌هایی را در دستور خود کار داریم.

در حال حاضر حدود ۶۴ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب ۴۸ هیات ورزشی استانی و ۳۶۰ هیات شهرستانی در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha