۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۱۳
کد خبرنگار: 3056
کد خبر: 84841919
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خسروی: مردودی داوران معروف تلنگر خوبی بود/ VAR قطعا به نیم‌فصل دوم نمی‌رسد

تهران- ایرنا- عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: مردودی داوران معروف کشورمان تلنگر خوبی برای آن‌ها بود.

به گزارش ایرنا، علی خسروی در گفت‌وگویی رادیویی در خصوص مردود شدن تعداد زیادی از داوران در تست آمادگی جسمانی اظهار داشت: به مدت دو سال و نیم در شرایط کرونایی قرار داشتیم و در این دوران داوران ما وضعیت تمرینی خیلی خوبی نداشتند. استخرها و استادیوم‌ها بسته شده بود و داوران ما نیاز داشتند در این مکان‌ها تمرین داشته باشند. در حال حاضر تمرینات داوران از فوتبالیست‌ها سخت‌تر شده است. 

وی ادامه داد: برای داوران غصه می‌خورم که کار سخت‌تر شده اما خوبی این اتفاق این بود که داوران جوانی که پشت سر دیگر داوران مانده بودند، می‌توانند خودشان را نشان دهند. به طور قطع ما هم داوران باتجربه را در نیم فصل یا شاید زودتر از این زمان برمی‌گردانیم چرا که این داوران سلبریتی‌ها و بزرگان داوری فوتبال ایران هستند. این اتفاق برای همه داوران یک تلنگر بود.

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال با قبول ادعای داوران مبنی بر اینکه در تست مجدد به راحتی قبول خواهند شد، تصریح کرد: صد در صد اینطور است. البته تا ۴۵ روز طبق قوانین فیفا نمی‌توانیم تست مجدد بگیریم. آنها ظرف ۴۵ روز آماده می‌شوند. قطعا زودتر یا دیرتر تست می‌گیریم و ممکن است تست مجدد حدود هشت هفته دیگر طول بکشد اما به طور حتم می‌توانند در تست جدید موفق باشند. 

خسروی در خصوص سختگیری‌های مدرس اسپانیایی عنوان کرد: این مدرس اصلا در تست دخالتی نداشت و فقط کلاس‌های تئوری را آموزش داد. امسال هیچ سخت‌گیری در تست‌ها نداشتیم. 

وی اظهار داشت: کمیته داوران گفته است داوران مردودی تا نیم فصل‌ نمی‌توانند سوت بزنند اما اگر قرار باشد تصمیم دیگری گرفته شود، به طور قطع کمیته داوران تصمیم می‌گیرد. تا این لحظه من و سایر اعضای کمیته داوران اعتقادی به تست مجدد قبل از نیم فصل نداریم اما باید شرایط سنجیده شود. ما وسط ایران زندگی می‌کنیم. امیدوارم تا نیم‌فصل با همین داوران پیش برویم و در نیم فصل بزرگان داوری به لیگ اضافه شوند.

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال کشورمان در مورد اظهارات وزیر ورزش در خصوص VAR، گفت: سیدحمید سجادی استاد من بوده و من دوستش دارم. او خیلی هم قشنگ صحبت می‌کند اما پروسه VAR به یک سال و نیم زمان نیاز دارد. ابتدا باید دستگاه‌ها نظارتی آن را تایید و سپس خریداری کنند. سپس باید آموزش داده شوند و به صورت آفلاین و در ادامه آنلاین مورد استفاده قرار بگیرد. قطعا این پروسه به نیم فصل دوم نمی‌رسد اما امیدواریم وزیر ورزش ورود کند تا هر ماه یک کار را پیش ببریم. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha