استاندار گیلان: پرداخت به‌موقع حقوق کارگران در اجرای پروژه‌ها ضروری است

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با بیان اینکه در سفر رییس جمهوری اعتبار بسیار خوبی برای تکمیل پروژه راه آهن مصوب شده، گفت: باید اعتبارات موجود بصورت بهینه و با مدیریت اصولی هزینه شود ، اما در این مسیر پرداخت حقوق کارگران در اجرای هرچه بهتر و سریع‌تر پروژه‌ها ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی ظهر امروز (سه‌شنبه) در دیدار معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های کشور بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌های حوزه زیرساخت استان به ویژه راه آهن رشت - کاسپین و آزادراه رشت - قزوین تأکید و اظهار کرد: پروژه راه آهن آنچنان با اهمیت است که رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس‌جمهوری روسیه به ضرورت تکمیل قطعه رشت-آستارا تاکید داشتند. 

وی با بیان اینکه در سفر رییس جمهوری به گیلان اعتبار بسیار خوبی برای تکمیل پروژه راه آهن مصوب شده ، به تخصیص بخش اعظم این اعتبارات جهت اجرا و بهره‌برداری به‌هنگام اشاره کرد و افزود: باید اعتبارات موجود بصورت بهینه و با مدیریت اصولی هزینه شود. 

عباسی با تاکید بر لزوم ارائه گزارش های شفاف ، روشن و کارشناسی شده از سوی پیمانکاران پروژه‌ها، بیان کرد: وظیفه خود می دانم که جهت تامین به موقع اعتبار، حمایت و پشتیبانی از سرمایه گذاران و پیمانکاران تمام تلاش خود را به کار ببندم. 

وی تکمیل راه آهن در گیلان را اقدامی اثربخش در جهت شکوفایی ظرفیت های اقتصادی کشور ، توسعه صادرات درون و برون مرزی و نیز تعاملات اقتصادی گسترده جهانی خواند و گفت: در اجرای پروژه ها ، توجه به تامین و پرداخت به موقع حقوق کارگران یک ضرورت است. 

در این نشست عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاه های کشور به اهمیت راه آهن گیلان در رشد چشمگیر اقتصاد ناشی از صادرات اشاره و بهره برداری از ۲۵ هزار کیلومتر مسیر ریلی را برنامه بلند مدت توسعه راه آهن در کشور دانست و گفت:‌ در حال حاضر طول شبکه ریلی با احتساب خطوط اصلی و فرعی حدود ۱۵ هزار کیلومتر است و برای رسیدن به هدف تعیین شده نیاز به ساخت ۱۰ هزار کیلومتر خط ریلی جدید است.

وی راه آهن گیلان را از پروژه های مهم ریلی ایران خواند و با اشاره به پیشرفت خوب آن تاکنون ، افزود: جهت تکمیل راه آهن رشت – کاسپین نیازمند اعتبارات جدید هستیم.

در این نشست پیمانکاران راه آهن گیلان گزارشی از عملکرد خود ارائه کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha