۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۰۹
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84842377
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرهنگ صحیح مصرف آب باید به عنوان یک معروف در جامعه تبیین شود

گناباد-ایرنا- بخشدار کاخک از توابع شهرستان گناباد گفت: فرهنگ صحیح مصرف بهینه آب باید به عنوان یک معروف و اسراف در این بخش به عنوان یک منکر در جامعه تبیین شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین مرادی روز سه شنبه در جلسه برنامه ریزی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان گناباد افزود: باید انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر برای رفع مسائل و دغدغه هایی نظیر جلوگیری از اسراف در مصرف آب، جلوگیری از ریختن زباله در معابر عمومی و مشارکت بیشتر مردم در مسائل و مشکلات شهری تبیین شود.

وی ادامه داد: بنابراین بایستی احساس مسوولیت عمومی در این زمینه به عنوان مصداق معروف و کوتاهی و نبود مشارکت عمومی در این بخشها به عنوان یک منکر تبیین شود.

بخشدار کاخک گناباد گفت: در این صورت فعالیتهای فوق اثر بخشی مطلوب خواهد داشت و با فرهنگ سازی مشارکت مردم در این بخشها افزایش خواهد یافت.

فرماندار گناباد هم در این جلسه گفت: بیش از ۹۰ درصد از دغدغه ها در زمینه امر به معروف و نهی از منکر با فعالیتهای هوشمندانه رفع می شود و باید علل وقوع آن را شناسایی و در جهت برطرف کردن آنها اقدام کرد.

رضا نصیری افزود: در شرایط کنونی با افزایش فعالیتهای فرهنگی و اقداماتی نظیر برگزاری نمایشگاههای فرهنگی و تبیین فرهنگ جهاد و شهادت، اصول خانواده و همسرداری و سوق دادن پایان نامه های دانشگاهی به سمت تبیین سیره ائمه اطهار (ع) و امر به معروف و نهی از منکر بایستی آحاد جامعه را با آسیبهای تهاجم فرهنگی دشمنان و گسترش منکرات و اهمیت معروفها از دیدگاه دین مبین اسلام بیش از پیش آشنا کرد.

وی تاکید کرد: منابع و داشته‌های ما در زمینه های فرهنگی و ارزشی زیاد است و فعالیتهای این بخش هنگامی اثر بخش است که به صورت تخصصی و زیربنایی و توام با برنامه ریزی دقیق و عملیاتی و با رویکرد پیشگیرانه انجام شود.

فرماندار گناباد تصریح کرد: باید در کنار افزایش هوشیاری نسبت به تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان از تاکیدات و فرمایشهای رهبر معظم انقلاب به عنوان چراغ راهی برای انجام بهینه فریضه امر به معروف و نهی از منکر بهره گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناباد هم خواستار اهتمام بیشتر مسوولان دستگاههای اجرایی این شهرستان جهت فعال سازی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر و  شناسایی و معرفی معروفات و منکرهای حوزه ادارات تابعه خود به ستاد امر به معروف این شهرستان شد.

سید حسن شریفی مقدم گفت: همه فعالیتها و طرحهای ادارات و نهادهای گناباد باید پیوست فرهنگی داشته باشد و با برگزاری دوره های آموزشی مستمر مهارتها و مشارکت پرسنل دستگاههای اجرایی در این زمینه افزایش یابد.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتر جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha