نیم میلیون نفر در آذربایجان غربی واکسن کرونا نزده‌اند

ارومیه - ایرنا - دبیر قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: همچنان نیم میلیون نفر از جمعیت این استان، هیچ اقدامی برای زدن واکسن کرونا نکرده‌اند که رقمی قابل حدود یک ششم از کل جمعیت است.

به گزارش ایرنا، دکتر سیدجلیل موسوی روز چهارشنبه با درخواست از مردم برای زدن واکسن به منظور جلوگیری از ابتلای به کرونا افزود: استقبال از دُز چهارم و یادآور کرونا در این استان کم بوده و هنوز به یک درصد جمعیت هم نرسیده است.

وی اضافه کرد: طبق آخرین آمار، ۳۴ درصد مردم آذربایجان غربی دُز سوم، ۷۵.۵ درصد دُز دوم و ۸۴ درصد دُز نخست واکسن کرونا را در استان تزریق کرده‌اند که باید برای جلوگیری از تداوم خیز هفتم و افزایش روزافزون مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها، این ارقام با استقبال مردم از واکسیناسیون افزایش یابد.

موسوی ادامه داد: ظرفیت واکسیناسیون در آذربایجان غربی بالاست ولی شهروندان استقبال قابل توجهی از آن ندارند بطوریکه در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲ هزار نفر برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه داشته‌اند.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی اظهار کرد: در حال حاضر ۳۴۴ بیمار در بخش‌های کرونایی مراکز درمانی و بیمارستان‌های این استان بستری هستند که از این تعداد ۱۴۱ نفر تست مثبت کرونا دارند.

موسوی گفت: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۷۰ نفر مبتلای مثبت جدید در این استان ثبت شد و چهار نفر هم جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از ۳۶۱ هزار نفر در آذربایجان غربی مبتلا شده و هفت هزار و ۶۰۳ نفر هم جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از دست داده‌اند.

همچنین ۶ میلیون و ۱۶۰ هزار دُز واکسن کرونا در آذربایجان غربی تزریق شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha