۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۵۱
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 84843025
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صدر اعظم پیشین آلمان: کرملین به دنبال مذاکره برای خاتمه جنگ است

تهران – ایرنا – گرهارد شرودر گفت که روسیه به دنبال مذاکره برای یافتن راه حل پایان جنگ اوکراین است و توافق اخیر برای از سرگیری صادرات غلات اوکراین می تواند الگویی موفقیت آمیز در این مسیر باشد.

به گزارش ایرنا، شرودر روز چهارشنبه به رسانه های آلمانی گفت: خبر خوب این است که کرملین به دنبال دستیابی به راه حلی از طریق مذاکره است. توافق درمورد صادرات غلات اوکراین نخستین موفقیت است که شاید بتوان آن را آرام آرام به برقراری آتش بس گسترش داد.

به گفته شرودر، دستیابی به راه حل مشکلات دشواری از قبیل کریمه، زمان بر خواهد بود و "شاید مانند هنگ کنگ ۹۹ سال طول نکشد ولی در نسل بعدی" حاصل خواهد شد.

صدر اعظم پیشین آلمان گفت که اوکراین به جای عضویت در ناتو می تواند مانند اتریش بی طرف مسلح باشد.

وی در مورد منطقه دونباس در شرق اوکراین نیز با پیچیده خواندن این مسئله گفت: باید راه حلی بر مبنای الگوی کانتونی سوئیس پیدا شود.

شرودر گفت که باید دید پس از برقراری آتش بس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به خطوط درگیری پیش از جنگ عقب نشینی خواهد کرد یا خیر.

شرودر چندی پیش نیز گفته بود که مذاکره و انتخاب مسیر دیپلماسی تنها راهکار اتمام درگیری‌ها در اوکراین است.

وی همچنین تاکید کرد که از فرصت گفتگو با رئیس جمهوری روسیه برای کمک به حل بحران اوکراین استفاده می کنم.

شرودر با بیان اینکه جنگ روسیه علیه اوکراین تنها از طریق دیپلماسی و مذاکره پایان می‌یابد، اعلام کرد: فرصت‌ گفت‌وگو با پوتین را از دست نمی دهم و از آن برای کمک به حل مساله اوکراین استفاده می‌کنم.

صدر اعظم اسبق آلمان روابط نزدیکی با پوتین داشته و به تازگی و پس از انتقادهای فراوان از هیأت مدیره شرکت دولتی روس نفت کنار کشیده و از نامزدی در هیأت مدیره گازپروم نیز صرف نظر کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha