سلامت فکری و فرهنگی جامعه مدیون تلاش خبرنگاران است

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: خبرنگاران دیده بانان امین جامعه هستند و سلامت فکری و فرهنگی اقشار مختلف مردم، مدیون تلاش این قشر فرهیخته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد فرهاد روز چهارشنبه در آیین تجلیل از اصحاب رسانه و خبرنگاران کردستان اظهار داشت: رسانه‌ها و خبرنگاران چشم و زبان گویای مردم هستند و در واقع روز خبرنگار فقط متعلق به این قشر نیست بلکه مربوط به تمام مردم است، چرا که جامعه تشنه اطلاعات درست و به روز است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران زیادی برای روشنگری و اطلاع رسانی جامعه جان خود را از دست داده‌اند، اضافه کرد: خبرنگاری شغل و حرفه‌ای است که جدا از تخصص، شوق و ذوق هنری می‌خواهد و اصحاب رسانه استان از این ظرفیت‌ها برخوردارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان بر لزوم در اختیار دادن اطلاعات به مردم بدون دخل و تصرف شخصی تاکید کرد و یادآور شد: خبرنگار باید بر اساس آگاهی مردم، خود را به روز کرده و از حواشی نیز دور باشد، البته خبرنگاران دنبال شهرت نیستند و هدفشان فقط خدمت‌گزاری است.

فرهاد، خواستار کمک رسانه‌ها و خبرنگاران به شرکت آبفا برای ارائه خدمات بهتر به مردم شد و ادامه داد: این شرکت از انتقادهای سازنده و مثبت استقبال می‌کند و در واقع به انتقاد نیاز دارد تا بتواند ضعف‌ها را برطرف و در راستای رضایت مردم گام بردارد.

رییس هیات مدیره خانه مطبوعات کردستان هم با بیان اینکه همواره نگاهی آکادمیک بین شرکت آبفا و رسانه‌ها وجود داشته است، گفت: امیدواریم دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان به روابط عمومی نگاهی ابزارگونه و مناسبتی نداشته باشند و هدفشان اطلاع رسانی صحیح و تلاش برای خدمات بهتر به مردم باشد.

شیروان یاری بر لزوم فاصله گرفتن دستگاه‌ها از ارائه خبرهای دریافتی به رسانه‌ها تاکید کرد و افزود: انتظار داریم نگاه دستگاه‌ها به ویژه شرکت آبفا به رسانه‌ها، فرآیند مدارانه و با نگاه روزنامه نگاری توسعه باشد.

در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha