شناور جستجو و نجات ناجی ۱۲ بندر شهید رجایی وارد چرخه عملیاتی شد

بندرعباس- ایرنا- معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: شناور تندرو جستجو و نجات ناجی ۱۲ بندر شهید رجایی بعد از اتمام تعمیرات زیرآبی سیستم رانش واتر جت و تعمیر اساسی و نیمه اساسی دو دستگاه موتور رانش و سیستم کنترل وارد چرخه عملیاتی شد. 

به ګزارش ایرنا، محمدرضا پوررجبی روز چهارشنبه در خصوص تعمیر همزمان بدنه و سیستم رانش تندرو جستجو و نجات ناجی ۱۲ اظهارداشت: همزمان با تعمیرات بدنه و بازدیدهای کارشناسان موسسه رده بندی، یک دستگاه موتور اصلی از این شناور تعمیر نیمه اساسی و یک دستگاه موتور نیز  به دست متخصصان داخلی تعمیر اساسی و بعد از انجام آزمایش های دریایی وارد چرخه خدمات جستجو و نجات دریایی گردید.
وی ادامه داد: در طول تعمیرات این شناور تلاش شد از توانمندی‌های داخل کشور حداکثر بهره‌برداری صورت گیرد که استفاده از کوپلینگ انتقال قدرت بین گیربکس و سیستم واتر جت ساخت داخل یک  نمونه از این نوع توانمندی بود.
به گفته معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه سرعت ارایه خدمات این شناور جستجو و نجات ناجی ۳۰ گره دریایی و بیش‌ترین سرعت آن حدود ۴۰ گره دریایی است، افزود: شناور یاد شده با آبخور حدود یک ۲۱ سانتی متر دارای ۲۰ متر طول و ۴.۶  دهم متر عرض می‌باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha