۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۱۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84843104
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تازه‌ترین گزارش کرونا در گیلان: شمار بستری‌ها به ۳۲۲ نفر رسید

رشت - ایرنا - بر اساس تازه ترین گزارش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، در حال حاضر ۳۲۲ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۶۲ درصد در مراکز درمانی دولتی بستری می‌باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیماری کووید ۱۹ در گیلان همزمان با سراسر کشور از اواخر بهمن ۹۸ تاکنون پس از عبور از موج‌های سهمگین، اکنون در خیز هفتم قرار دارد، تا این لحظه موج پنجم کرونا با رخ‌نمایی سویه دلتا "تقریبا در ماه‌های تیر و مرداد" سال گذشته را می‌توان ترس آورترین خیز کرونا در این استان نام برد.

موج پنجم از هجوم کووید ۱۹ در مدت نزدیک به ۲ ماه، حدود ۲ هزار و ۱۰۰ بیمار در مراکز درمانی گیلان بستری کرد که این آمار بیشترین آمار مبتلایان بستری به این بیماری از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا این لحظه است.

سپس موج ششم بیماری کووید ۱۹ نیز که از اواخر دی ماه در گیلان آغاز شد، توانست تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها را به حداکثر ۷۱۳ نفر "در ۲۸ بهمن" برساند که از این تاریخ تقریبا آمار مجموع بستری‌ها روند کاهشی را طی کرد.

با عبور از موج ششم و آغاز روند کاهشی بستری‌های مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های گیلان، در اوایل تیرماه امسال شاهد کاهش چشمگیر بستری‌ها بودیم به طوری که آمار بستری‌ها به کمترین تعداد ۱۳ نفر رسیده بود اما بار دیگر شاهد روند افزایشی بیماری هستیم.

بر اساس آمار امروز "چهارشنبه" دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، ۳۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری بوده که از این تعداد ۳۵ بیمار بدحال هستند.

بستری ۲۰۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های دولتی گیلان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: از ۳۲۲ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان، ۲۰۲ بیمار در مراکز درمانی دولتی و ۱۲۰ بیمار نیز در بیمارستان‌های خصوصی بستری هستند.

دکتر فردین مهرابیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین تعداد بیماران مبتلا به کرونا به تعداد ۱۷۶ نفر در بیمارستان های دولتی و خصوصی رشت بستری هستند که البته از سایر شهرستان‌های گیلان در مراکز درمانی رشت بستری شده‌اند.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر شاهد بستری همه گروه‌های سنی در بیمارستان‌های استان هستیم اما رده سنی سالمند بیشتر است، افزود: اکنون ۱۵ کودک و نوجوانان در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت بستری هستند، همه گروه‌های سنی باید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند.

گروه‌های سنی برای تزریق واکسن بشتابند

مسئولان بهداشتی گیلان تزریق واکسن کرونا و تکمیل واکسیناسیون را برای پیشگیری از ابتلا به کرونا بسیار موثر می‌دانند. آنان علت تعداد کمتر بیماران بستری کووید-۱۹ در بیمارستان های استان دطی خیز جاری را گسترش دامنه تزریق واکسن عنوان می‌کنند.

طبق تازه ترین گزارش تاکنون ۲ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۸۲۹ نفر معادل ۹۶ درصد از گروه های هدف در استان گیلان دز اول، ٢ میلیون و ۵۴ و ۸۴۸ نفر معادل ۹۲ درصد دز دوم و یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۸۲۱ نفر معادل ۴۹ دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان نیز اعلام کرد که گروه سنی بالای ۱۸ سال و بالای ۱۲ سال دارای بیماری زمینه‌ای و نقص سیستم ایمنی می‌توانند دُز سوم و چهارم واکسن کرونا را دریافت کنند. همچنین گروه سنی بالای پنج سال نیز می توانند نسبت به تزریق دُز اول و دوم واکسن کرونا اقدام کنند.

تازه‌ترین گزارش کرونا در گیلان: شمار بستری‌ها به ۳۲۲ نفر رسید

توصیه‌های بهداشتی برای عزاداران حسینی

مسئولان بهداشتی و درمانی همچنین بر استفاده مستمر از ماسک، قرنطینه خانگی در صورت برخورداری از علایم بیماری و شست و شوی مداوم دست ها برای جلوگیری از بیماری تاکید می‌کنند. همچنین هنگام عطسه و سرفه دهان و بینی خود را بپوشانید و فاصله ایمن را رعایت کنید.

بعلاوه با توجه به فرارسیدن ایام محرم توصیه می‌شود از طبل، سنج، زنجیز، مهر و کتب ادعیه شخصی استفاد شود. ضمن اینکه با تکمیل دوره واکسیناسیون سطح ایمنی را افزایش دهند

براساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که شامگاه جمعه گذشته اعلام شد، تعداد شهرستان های با رنگ بندی قرمز در نقشه کرونایی استان گیلان از ٢ به چهار شهرستان افزایش یافت.

هم‌اکنون؛ شفت، رودسر، رودبار و لاهیجان در وضعیت قرمز (بسیار پرخطر) کرونایی قرار دارند، رشت، خمام، بندرانزلی، لنگرود، سیاهکل و رضوانشهر در وضعیت نارنجی (پرخطر) کرونایی و فومن، ماسال، املش، آستارا، آستانه‌اشرفیه، صومعه‌سرا و تالش در رنگ بندی زرد (نسبتا پرخطر) قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha